اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لندن: پوتین اکنون جلوه‌ای از فاشیسم جنگ جهانی دوم است

وزیر دفاع انگلیس با متهم کردن رئیس‌جمهور روسیه به استبدادگری، خواستار محاکمه او و فرماندهان نظامی این کشور به دلیل حمله به اوکراین شد.

لندن: پوتین اکنون جلوه‌ای از فاشیسم جنگ جهانی دوم است

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بن والاس» وزیر دفاع امروز (دوشنبه) مدعی شد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، آینه‌ای از فاشیسم و ​​استبداد ۷۷ سال پیش است که تهاجم او به اوکراین موجب بردن آبروی نظامی گذشته این کشور شده است.

والاس در یک سخنرانی همزمان با رژه روز پیروزی روسیه به مناسبت پایان جنگ جهانی دوم ادعا کرد که ژنرال‌های روسی نیز به اندازه رئیس‌جمهور خود همدست جنایت در اوکراین بودند و باید با دادگاه نظامی روبرو شوند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی اظهار داشت: «پوتین و حلقه ژنرال‌های درونی او از طریق تهاجم به اوکراین، اکنون آینه فاشیسم و ​​استبداد ۷۷ سال پیش هستند و اشتباهات رژیم خودکامه قرن گذشته را تکرار می‌کنند».

وزیر دفاع انگلیس با متهم کردن فرماندهان ارتش روسیه به تجاوز به اوکراین، گفت: «برای آنها و پوتین روز پیروزی وجود ندارد، فقط بی‌آبرویی و قطعا شکست در اوکراین خواهد بود».

والاس در ادامه ادعاهای ضد روسی خود افزود: «روسیه بر اساس استراتژی دفاعی ما یک حریف اصلی است و ما باید آن را به گونه‌ای مهار کنیم که صلح برای اوکراین تضمین شود».

وی همچنین اضافه کرد: «ناتو و اتحادیه اروپا در مورد تحریم‌ها علیه روسیه متحد هستند و کشورهایی که تلاش می‌کنند راهی برای خروج روسیه فراهم کنند به آنچه ما رسیده‌ایم خواهند رسید».

پیش از این، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در بیانیه‌ای گفته بود: «حمله وحشیانه روسیه نه تنها باعث ویرانی بی حد و حصر در اوکراین می‌شود، بلکه صلح و امنیت در سراسر اروپا را نیز تهدید می‌کند».

دولت انگلیس نیز قصد دارد از منابع ذخیره که برای مواقع اضطراری استفاده می‌کند، بیش از یک میلیارد پوند به اوکراین کمک نظامی کند. (جزئیات بیشتر)

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. پوتین هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول