اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای قطعی آرای محاکم حوزه آب و اراضی/روستاهای موقوفه‌دار باید سنددار شود

رئیس کل دادگستری استان زنجان بر اجرای قطعی آرای محاکم در حوزه‌های آب و اراضی بدون تبعیض تاکید کرد.

اجرای قطعی آرای محاکم حوزه آب و اراضی/روستاهای موقوفه‌دار باید سنددار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در نخستین جلسه شورای حفظ حقوق بین‌المال اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف و مصوبات جلسه چه در امور اراضی، چه در امور چاه‌ها و چه در کمسیون رفع تداخلات، همراهی و همکاری مسؤولان متولی، امری لازم و ضروری است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: بنیاد مسکن و اداره اوقاف و امور خیریه استان اقدامات لازم و برابر قانون  نسبت به سند دار کردن 120 روستا در استان زنجان که موقوفه هستند، انجام دهند.
وی گفت: اجرای قطعی آرای محاکم در حوزه‌های  آب و اراضی بدون تبعیض مورد تاکید است.
صادقی نیارکی تصریح کرد: اقدامات مقابله‌ای برای مسؤولان  یک تکلیف است و باید هزینه‌ها را برای جمهوری اسلامی کم کنیم که راه حل آن، اقدامات پیشگیرانه است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: در تغییر غیر مجاز کاربری اراضی اعمال تبصره 2 ماده 10 از مسؤولین امر مورد تاکید است بر اساس این قانون، جهاد کشاورزی هنگام مشاهده و گزارش  ساخت و ساز اراضی غیر مجاز بدون دستور و رای دادگاه  اقدام به تخریب کنند.
در این جلسه رفیعی معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان ضمن تقدیر از اقدامات رئیس کل دادگستری استان زنجان در شورای حفظ حقوق بیت‌المال گفت: انشالله همه مسئولان در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال عدالت و انصاف را رعایت کنند.
وی با اشاره به فقدان تجهیزات و امکانات در امور اراضی برای انجام وظایف قانونی خود گفت: متاسفانه منابع طبیعی با مشکل تجهیزات روبروست که باید با اقدام اساسی این امر مانع انجام وظایف این اداره نشود.
بهروز عباسی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان نیز در این جلسه گفت: یکی از 16 اولویت ترسیمی از سوی قوه قضاییه، اهتمام به حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال است که این امر از اهمیت بالایی برخوردار است، به ویژه سازمان‌هایی که خود متولی صیانت و حفاظت هستند باید بیشتر از گذشته در انجام تکالیفشان کوشا باشند.
وی افزود: سازمان‌ها و ادارات قبل از اینکه مسائل و مشکلات خود را از طریق محاکم حل کنند باید با اقدامات پیشگیرانه مانع ایجاد پرونده قضایی شوند.
مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان نیز در این جلسه گفت: تا به امروز از 92 هزار و 672 روستا تعداد 71 هزار و 916 فقره سند مالکیت صادر شده است که استان زنجان از این حیث رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.
 رضا خواجه‌ای افزود: در شهرهای زیر 25 هزار نفر تعداد 8 هزار فقره سند مالکیت صادر شده است.
حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این جلسه با اشاره به وظایف اداره اوقاف و امور خیریه که حفظ عین موقوفات، ارتقاء و بهروه‌وری از جمله آنهاست، امادگی خود را برای سند دار کردن موقوفات و همکاری با اداره بنیاد مسکن اعلام کرد.
وی افزود: بیش از 120 روستای موقوفه در استان داریم که در راستای حل مسائل و مشکلات و سند دار کردن موقوفات، انتظار همکاری سازمان‌ها را دارد.

انتهای پیام/73005/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول