اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تجلیل از 77اُمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم در تاجیکستان

مراسم تجلیل از هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم با مشارکت رئیس جمهور، شهردار و وزیر دفاع تاجیکستان در «پارک غلبه» شهر دوشنبه برگزار شد.

تجلیل از 77اُمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، هفتاد و هفتمین مراسم تجلیل پیروزی در جنگ جهانی دوم امروز با مشارکت «امامعلی رحمان» رئیس جمهور، «رستم امامعلی» شهردار دوشنبه و «شیرعلی میرزا» وزیر دفاع تاجیکستان برپا شد.

رئیس جمهور تاجیکستان در ابتدا پیروزی بر فاشیسم را به تمام جانبازان جنگ جهانی دوم و کسانی که در پشت جبهه زحمت کشیدند و تمام مردم کشورش تبریک گفت و صلح و شادی را برایشان آرزو کرد.

وی در ادامه تاج گلی را به یاد افسران، سربازان و همه کسانی که در جریان جنگ جهانی دوم جان خود را از دست دادند در کنار آتش جاویدان گذاشت.

همچنین در این مراسم رئیس مجلس ملی، رئیس مجلس نمایندگان، نخست وزیر به نمایندگی از نیروهای مسلح و انتظامی تاجیکستان، جانبازان جنگ جهانی دوم، نمایندگی‌های دیپلماتیک مقیم در دوشنبه و پایگاه نظامی 201 روسیه شرکت کردند. 

لازم به یاداوری است که از جمعیت یک و نیم میلیون نفری تاجیکستان در سال های 1941-1945 بیش از 300 هزار نفر، یعنی بیست در صد ساکنان این کشور، به میدان جنگ اعزام شدند و که بیش از صد هزار نفر از آنها برنگشتند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول