اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

عُمق این فاجعه بالاست؛ آب نیست!/ کاهش ۳۵ درصدی بارندگی در کرمانشاه

مدیرعامل آب منطقه ای کرمانشاه با اشاره به کاهش ۳۵ درصدی بارندگی، گفت: رواناب‌های استان نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد و نسبت به بلند مدت ۷۶ درصد افت را نشان می‌دهد که بیانگر عمق فاجعه است.

عُمق این فاجعه بالاست؛ آب نیست!/ کاهش ۳۵ درصدی بارندگی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری‌ فارس در کرمانشاه، محمودرضا شهلایی مدیرعامل آب منطقه ای کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص وظیفه این شرکت، اظهار کرد: تأمین آب خام اولیه وظیفه اصلی این شرکت است که در این راستا مجوزهایی برای حفاری تأمین آب در داخل شهرها و روستاها صادر می‌شود.

وی دیگر وظیفه این شرکت را در قالب تأمین بلند مدت آب شهرها از طریق سدها عنوان کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب با تحویل آب و تصفیه آن، آب را توزیع می‌کند.

مدیرعامل آب منطقه ای کرمانشاه اشاره‌ای به وضعیت آب در استان داشت و افزود: سال گذشته تقریباً بیشترین اُفت بارش را در کشور داشتیم.

شهلایی متوسط بلند مدت بارش استان را ۴۸۵ میلی‌متر اعلام و بیان کرد: سال گذشته حدود ۳۰۰ میلی‌متر بارش داشتیم که ۱۸۵ میلی‌متر از متوسط هم کمتر بود.

وی ادامه داد: امسال الحمدالله با بارش‌های خوب چند روزه اردیبهشت‌ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱.۵ درصد افزایش بارش، ولی نسبت به بلند مدت ۳۵ درصد کاهش بارش داریم.

مدیرعامل آب منطقه ای کرمانشاه با بیان اینکه اثرات این کاهش بارش‌ها بیشتر روی رواناب‌ها (آب‌های جاری در رودخانه‌) بوده، اضافه کرد: رواناب‌های استان نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد و نسبت به بلند مدت ۷۶ درصد اُفت را نشان می‌دهد که بیانگر عمق فاجعه است.

شهلایی با اشاره به وضعیت چشمه‌های استان، تصریح کرد: چشمه‌ها ۵۳ درصد نسبت به بلند مدت و ۴۹ درصد نسبت به مشابه سال گذشته کاهش را نشان می‌دهد به طوری که یکی از منابع تأمین آب شرب جنوب شهر کرمانشاه سراب قنبر بوده که بسیار اُفت پیدا کرده است.

انتهای پیام/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول