به گزارش خبرگزاری فارس، سید محمدجواد حسینی فیلمنامه نویس و کارگردان «سهشنبه ۱۴ جولای»، با اشاره به پخش مجموعه سهشنبه ۱۴ جولای از شبکه مستند گفت: در زمان جنگ تحمیلی، وقتی مردم خبر دلاوری و رشادت رزمندهها را میشنیدند، روحیه میگرفتند، سختیها، کمبودها و موشکباران علیه شهرهای ایران را تحمل و به رزمندهها کمک می نمودند. با تمام این اوصاف آن زمان افرادی چون شهید آوینی، به درستی رسالت رسانهای خود را را انجام دادند. امروز هم شرایطی تقریبا مشابه آن دوره وجود دارد، به گونهای که با روشنگری و پرداختن به موضوعاتی مثل هستهای میشود همان مسیر را ادامه داد.
حسینی درباره ویژگی این مجموعه چنین گفت: دنیا از رسانه به انحاء مختلف برای پیشرفت اهدافش استفاده میکند، به طور مثال شما همیشه میتوانید با یک فنجان؛ چایی و قهوه میل کنید، این در حالیست که فرقی نمیکند آن فنجان الان ساخته شده یا چند سال پیش؛ اما در اتمسفر رسانه، استفاده از فرمهای جدید را نمیتوانید کنار بگذارید. امروز با استفاده از شکل و ساختارهای مناسب و به روز شده در حوزه فیلمسازی میشود با جامعه ارتباط بهتری گرفت، غیر از این باشد عقب خواهیم ماند.
این کارگردان گفت: «سه شنبه ۱۴ جولای» کاملا ساختاری نمایشی داشته و بستر آن نیز درام است، در روایت ماجرای این اثر با توجه به موضوع آن که مبحث هستهای بودو هر روز در اخبار و نشریات به آن پرداخته می شود سعی نمودیم با شرایط تازهای راوی موضوع «سه شنبه ۱۴ جولای» باشیم، به گونهای که مردم در قالب درام مجموعه را دنبال کنند. به هرحال با بودجه بسیار پایینی این فیلم را ساختیم، و همین کار را برایمان سخت کرد، اما میخواستیم اینکار را انجام بدهیم و خداراشکر تسلیم نشدیم و اتفاق افتاد.
او درباره ادامه پخش «سهشنبه ۱۴ جولای» و همچنین بازخوردها نیز گفت: این مجموعه تا حالا از سه شبکه مختلف پخش شده، و هر سه نیز در حوالی ساعت هجده اگرچه بازخوردها خوب بوده، اما میتواند بهتر هم باشد، و فیلم نیاز به پخش مجدد در سایر شبکهها، با ساعت و تبلیغات مناسب دارد تا به مرحله اثرگذاری برسد.
محمدجواد حسینی در پایان خاطرنشان کرد: در حالی که این روزها غرب تمام توانش را گذاشته تا در صورت شکست مذاکرات، ایران را مقصر جلوه دهد، این مجموعه همچون آب حیاتی است که میتواند این فضا را حداقل در جامعه ایرانی تغییر دهد.
انتهای پیام/