اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مصرف آب در شهرها و روستاهای استان بیشتر از میانگین است

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مصرف آب در شهرها و روستاهای استان بیشتر از میانگین است، گفت: قطعی و افت فشار آب بستگی به میزان مصرف مردم دارد.

مصرف آب در شهرها و روستاهای استان بیشتر از میانگین است

مراد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه مصرف آب در شهرها و روستاهای استان بیشتر از میانگین است، گفت: قطعی و افت فشار آب بستگی به میزان مصرف مردم دارد در صورت عدم رعایت الگوی صحیح مجبور هستیم به منظور کنترل مصرف کاهش فشار را در دستور کار قرار دهیم.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ابتدای بهار تاکنون ما بارش قابل توجهی نداشتیم و همین باعث شده است تا تابستان خشکی در پیش رو داشته باشیم.

وی افزود: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته ما تا آذرماه 1401 بارش نخواهیم داشتیم بنابراین باید برای استفاده از منابع آبی مدیریت صحیح اتخاذ کنیم.

محمودی با بیان اینکه هم‌اکنون در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و بن دچار تنش آبی هستیم، اضافه کرد: تنها با 10 درصد کاهش مصرف می‌توانیم این تنش آبی را پشت سر بگذاریم.

آبرسانی با تانکر به 60 روستای استان

وی عنوان کرد: هم‌اکنون برای حدود 60 روستا که بیشتر آن‌ها در شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و اردل قرار گرفته‌اند با تانکر آبرسانی انجام می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم در صورت عدم رعایت الگوی مصرف این میزان افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به فروکش کردن میزان شیوع ویروس کرونا ما شاهد ورود مسافر و گردشگران زیادی به استان خواهیم بود و همین موضوع خواه ناخواه مصرف آب را افزایش می‌دهد.

مصرف مردم شهرکرد در ایام عید به 1200 میلی‌لیتر بر ثانیه رسید

وی توضیح داد: در زمان ایام عید مصرف آب در شهرکرد به یک هزار و 200 میلی‌لیتر در ثانیه رسید که این میزان برای منابع آبی و تأسیسات انتقال آب ما غیرقابل تأمین است.

مرادی عنوان کرد: با توجه به تغییر نوع بارش زمستانی چهارمحال و بختیاری از برف به باران و عدم ماندگاری روان‌آب‌ها در استان ما همچنان با خشکسالی روبه رو هستیم و تنها راه‌حل عبور از این بحران مدیرت مصرف است.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول