اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رزمایش بزرگ ۱۰ هزار نفری جهادگران فاطمی با حضور ۵۰ گروه جهادی در فیروزآباد

رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در قالب ۵۰ گروه جهادی به مناسبت هفته بسیج سازندگی همزمان با سراسر کشور در فیروزآباد آغاز شد.

رزمایش بزرگ ۱۰ هزار نفری جهادگران فاطمی با حضور ۵۰ گروه جهادی در فیروزآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، سرهنگ پاسدار قاسم علیپور پیش از ظهر امروز با حضور در رزمایش ۱۰ هزار نفری استان فارس در جمع بسیج سازندگی و گروه های جهادی شهرستان فیروزآباد اظهار داشت: شهرستان فیروز آباد که همیشه پرچم داره اقدامات جهادی ارزشی هم در دفاع مقدس و هم پس از آن با تشکیل ۱۲۵ گروه جهادی آماده خدمت رسانی به محرومان است.

بسیج سازندگی ۱۸ نوع خدمت در قالب کمک های مومنانه انجام می دهد

وی افزود: دشمن در داستان کرونا امیدها داشت که در همین حمله شکست اصلی غرب مشاهده شد و رسماً اعلام کردند که واکسن را به کشورهای دیگر نمی دهیم و در کشور خود مردم آن خود را طبقه بندی کرده و ۶۰ سال به بالا از اولویت درمان خارج کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس ادامه داد: اما ما با دستان پرتوان گروه های جهادی و بسیج سازندگی دشمن را شکست داده و ۱۸ نوع خدمت در کمک های مومنانه از گروههای جهادی و مردم می بینیم.

علیپور با اشاره به فرموده های مقام معظم رهبری در خصوص کار جهادی بیان داشت: کار جهادی بن بست ها را می شکند و در جاهایی، همین کار جهادی ظرف ۲۴ ساعت اعتبار هزینه از سوی مردم تامین شد و ظرف چهار روز مسکنی ساخته شد.

وی گفت: مردم ایران مردان سخاوتمند جهان می باشند، چرا که روزگاری که اجناس کوپنی می دادند این اجناسی که دریافت کرده را به جبهه هدیه می کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس ابراز داشت: امروز هم در شرایط سخت اقتصادی هر وقت که گفته شد همه مردم پای کار آمده و خدمت رسانی کار جهادی و آموزش را با جدیت دنبال کردند.

علیپور خاطرنشان کرد: هر جا از حرکت جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم از این رو اردوهای جهادی خود ما را هم به وظایف آشنا می کند.

در ادامه فرمانده سپاه فیروزآباد نیز طی سخنانی اظهار داشت: سپاه ناحیه فیروزآباد همراه با سراسر کشور با اجرای رزمایش ۱۰ هزار نفری جهادگران فاطمی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج سازندگی با هماهنگی ادارات متبوع شهرستان، حوزه های بسیج و مسئولان گروههای جهادی خود انجام داده و بالغ بر ۲۰۰ برنامه خرد و کلان در دستور کار خود قرار داده است.

سرهنگ صباغیان مقدم افزود: از دیروز ۱۷ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در یک تقویم زمانبندی شده معین قرار است این ۲۰۰ برنامه توسط گروههای جهادی و مسئولان شهرستان اتفاق افتاد.

راه اندازی ۳۶ صندوق قرض الحسنه توسط بسیج سازندگی

وی ادامه داد: سپاه ناحیه فیروزآباد در طی سال های ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ با راه اندازی گروه های جهادی و فعال کردن و برنامه ریزی مدون و همچنین با تشکیل قرارگاه جهادی شهرستان و جلسات و تعامل با دستگاههای همکار از جمله فرمانداری، جهادکشاورزی، دامپزشکی، آبفا، شهرسازی، بنیادشهید،  شهرداری، آموزش و پرورش، بیمارستان و شبکه بهداشت و،،، حرکت جهادی خود را از عمرانی، آبرسانی، فرهنگی، کشاورزی، دامپزشکی، واکسینه و ویزیت رایگان مشاوره و کلاسهای آموزشی ویژه دامداران پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی و معدنی در درمان رایگان مردم در مناطق محروم در مبحث جهاد علمی توسط اساتید و فرهنگی آن و همچنین کمک های مومنانه در طی سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

او از تشکیل صندوق قرض الحسنه در شهر و روستا خبر داد و گفت: ۳۶ صندوق قرض الحسنه توسط بسیج سازندگی راه اندازی شده که تعداد اعضای این صندوق ها ۵ هزار نفر بوده که خود اشتغالی برای خود و عام المنفعه برای شهرستان خواهد داشت.

صباغیان مقدم بیان داشت: وام هایی که در این صندوق ها پرداخت شده افزون بر دو هزار نفر وام گیرنده و ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تاکنون به مردم پرداخته شده است.

اشتغال ۶۰۰ نفر توسط بسیج سازندگی

فرمانده سپاه ناحیه فیروزآباد ابراز داشت: تاکنون ۶۰۰ نفر اشتغال توسط بسیج سازندگی ایجاد شده و مبلغ تسهیلات خوداشتغالی ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان که با همکاری کمیته امداد فیروزآباد و میمند و بانک‌های ملت، تجارت، کشاورزی، صادرات و کمک دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

وی گفت: عرضه های فعال اقتصادی این شهرستان در قالب عرقیات گیری، قالی‌بافی، دام سبک و سنگین، پرورش شترمرغ، گلخانه، پرورش قارچ، زنبورداری و پرورش طیور می باشد که در همه این زمینه‌ها اشتغالزایی ایجاد شده است.

صباغیان مقدم خاطرنشان کرد: ساخت و مرمت خانه محرومان که امسال ساخت ۵۳ واحد مسکونی محروم در دستور کار سال ۱۴۰۱ کمیته امداد و سپاه قرار گرفته است.

۷میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بسته های معیشتی و کمک مومنانه در فیروزآباد

فرمانده سپاه ناحیه فیروزآباد تصریح کرد: کمک مومنانه توزیع بسته های معیشتی که توسط گروههای جهادی و ادارات مختلف بنیاد علوی، بنیاد احسان و سپاه فجر استان فارس در طی این یک سال و اندی صورت گرفته بالغ بر ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان که هر بسته میانگین ۴۵۰ هزار تومان بوده اتفاق افتاده است.

وی ابراز داشت: آموزش بیش از ۴۵۰ نفر در طرح قالی بافی با همکاری اداره فنی و حرفه ای شهرستان اجرای میزخدمت واکسیناسیون دام و طیور از دیگر خدمات بسیج سازندگی بوده است.

صباغیان مقدم در پایان تصریح کرد: امروز کسانی که در عرصه خدمت به محرومان و جهادگران بسیج سازندگی خدمت می‌کنند همان جهادگران انقلابی بوده که از زمان انقلاب تاکنون توانسته اند اقدامات بسیار خوبی در جهت رفع محرومیت برای کشور به ارمغان آورند.

وی افزود:بسیج سازندگی چه در ایام جنگ و چه پس از آن جان بر کف و پا در رکاب نظام و انقلاب در صحنه و میدان‌های جهاد حضور داشته و تا امروز نیز این هویت و نقش خود را حفظ کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه فیروزآباد گفت: امروز شجره بسیج جهادی بارور شده و در همه عرصه ها نقش ایفا می کند و این فعالیت های ارزنده همه دسیسه ها و برنامه ریزی های دشمنان را برملا کرده است.

مخزن بتنی ۳۰۰ مترمکعبی روستای شهید دستغیب بهره‌برداری شد

 عملیات اجرایی تکمیل و ساخت مخزن بتنی ۳۰۰ مترمکعبی شهید دستغیب با مشارکت بسیج سازندگی، سپاه ناحیه فیروزآباد و به همت گروه جهادی شهید چمران و دهیاری روستای شهید دستغیب به اتمام رسیده و امروز در دومین روز از گرامیداشت بسیج سازندگی با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس به بهره برداری رسید.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان فیروزآباد در حاشیه بهره برداری این مخزن بتنی در گفت و گو با فارس اظهار داشت : عملیات اجرایی احداث مخزن ذخیره روستای شهید دستغیب که در سال 97 از محل اعتبارات عمرانی شروع شده از حدود سه سال پیش به دلیل مشکلات اعتباری ، روند اجرایی پروژه متوقف شده بود.

وی افزود: پس از رایزنی با فرماندهی سپاه ناحیه فیروزآباد و جلب نظر مساعد ایشان مقرر شد اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل پروژه بالغ بر یک میلیارد ریال بود از طریق اعتبارات در اختیار بسیج سازندگی تامین و عملیات اجرایی تحت نظارت فنی امور آبفا انجام گردد.

 علیرضا اکبری ادامه داد: این پروژه نیمه تمام بالاخره به اتمام رسیده و امروز با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس، فرمانده سپاه ناحیه فیروزآباد و دیگر مسئولان  وارد مدار بهره برداری شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان فیروزآباد به اهداف ساخت این مخزن اشاره کرد و گفت: افزایش حجم ذخیره آب شرب ، رفع کمبود ، تامین فشار شبکه آب آشامیدنی ، روستای شهید دستغیب و همچنین جلوگیری از هدر رفت آب ، از مزایای ورود این مخزن به مدار بهره‌برداری خواهد بود.

وی ادامه داد: با ساخت این مخزن بتنی سیصد مترمکعبی، بهره‌وری و ایمنی تأمین آب آشامیدنی اهالی روستای شهید دستغیب  ارتقا می‌یابد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان فیروزآباد از تعامل سازنده سپاه پاسداران تقدیر و اظهار کرد: با رایزنی‌های انجام شده امیدواریم در سال جاری شاهد مشارکت چشمگیر بسیج سازندگی در احداث و تکمیل پروژه‌های آبرسانی روستایی باشیم.

مانور پاکسازی شهر در مجتمع ۶۹۳ واحدی مسکن مهر فیروزآباد

همچنین امروز مانور پاکسازی و نظافت عمومی شهر فیروزآباد در مجتمع ۶۹۳ واحدی مسکن مهر با مشارکت شش گروه جهادی و بسیج مردمی برگزار شد.

این شش گروه جهادی با هدف ترویج فرهنگ عمومی مشارکت شهروندان در پاکسازی محله به محله و حفظ بهداشت و نظافت شهر و محل زندگی، اقدام به جمع آوری زباله و نظافت در منطقه مسکن مهر فیروزآباد شدند.

عمرانی، نظافت، فرهنگی و همچنین توزیع ۹۰ بسته کمک مومنانه به ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان در مجتمع ۶۹۳ واحدی مسکن مهر از جمله اقدامات این گروههای جهادی بود.

به گزارش فارس، این گونه اقدامات علاوه بر فرهنگ سازی، باعث می‌شود تا شهروندان بیش از پیش در حفظ محیط زیست و پاکیزگی اطرافشان احساس مسئولیت کنند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول