اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس طلایه دار گروه های جهادی کشور/ مجمع جهادگران بازویی توانمند در کنار بسیج سازندگی

دبیر مجمع جهادگران استان فارس با بیان اینکه مجمع جهادگران یک بازوی توانمند و مشورتی در کنار بسیج سازندگی محسوب می‌شود، گفت: این مجمع ۱۸ کارگروه تخصصی را در زیرمجموعه خود دارد که وظیفه توانمندسازی و تخصصی کردن فعالیت‌های جهادی را در سطح استان فارس عهده‌دار هستند.

فارس طلایه دار گروه های جهادی کشور/ مجمع جهادگران بازویی توانمند در کنار بسیج سازندگی

علی‌اصغر قاسمی در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز، اظهار داشت: مجمع جهادگران استان فارس از سه سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون در دوره سوم خود قرار دارد. 

وی درباره چگونگی تشکیل مجمع جهادگران استان فارس افزود: این مجمع از طریق برگزاری انتخابات و با مشارکت شوراهای جهادی ۴۳ ناحیه در سطح استان فارس تشکیل شده و هیئت رئیسه آن از بین کاندیداهای جهادگر شرکت کننده در انتخابات شکل می‌پذیرد که در استان فارس در هر سه دوره انتخابات در صحت و سلامت برگزار شد.

قاسمی ادامه داد: مجمع جهادگران به عنوان یک بازوی توانمند و شورای مشورتی برای جهاد سازندگی محسوب می‌شود و وظیفه دارد ارتباط خود را با گروه‌های جهادی حفظ کرده و سطح روابط و تعامل آنها را خصوصا با سازمانها، ادارات و نهادهای خدمات رسان سطح استان افزایش داده و مشکلات احتمالی را پیگیری و رفع نماید.

وی افزود: شنیدن انتقادات و پیشنهادات گروه های جهادی، تهیه امکانات بیشتر برای فعالیت آنها و در نهایت نشر فرهنگ جهادی در جامعه از وظایف مجمع به شمار می‌رود.

دبیر مجمع جهادگران فارس از وجود ۱۸ کارگروه در زیرمجموعه مجمع جهت تخصصی کردن فعالیت‌های گروه های جهادی خبر داد و گفت: ۱۸ کارگروه تخصصی در رده‌های مختلف شامل عمران، بهداشت و سلامت، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی، رسانه ، جهاد تببین،  دانش بنیان و ...وظیفه توانمندسازی گروه‌های جهادی را بر عهده دارند تا گروه‌های جهادی بتوانند در حوزه‌های تخصصی ورود موثرتری داشته باشند و اقدامات بهتری را انجام دهند.

او اشاره کرد: از وظایف کارگروه ها تولید محتوا و ارائه آموزش‌های تخصصی در حیطه فعالیتی خود به گروه های جهادی می‌باشد تا خدماتی که به جامعه هدف خصوصا مناطق کم برخوردارتر ارائه می‌شود به‌روزتر و کارآمدتر باشد.

قاسمی، اظهار داشت: کلیه گروه‌های جهادی سطح استان طی سلسله مراتبی با مجمع استان در ارتباط هستند و مجمع سازوکاری را برای این حلقه ارتباطی تدارک دیده است.

وی گفت: ۴۳ شورای جهادی در شهرستان‌های استان فارس داریم که گروه‌های جهادی با این شوراها مرتبط هستند و موارد را به مجمع منعکس می‌کنند. 

دبیر مجمع جهادگران فارس از فعالیت بیش از ۴۶۰۰ گروه جهادی ثبت شده در سامانه اطلس جهادی یاد کرد و گفت: این گروه‌ها علاوه بر استان فارس در حوزه‌های مختلف از جمله بلایای طبیعی به استان‌های دیگر نیز خدمت‌رسانی کرده‌اند تا جایی که رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان طلایه‌داران مجمع گروه‌های جهادی کشور را به‌عنوان یک سند افتخار در سال گذشته به استان فارس اختصاص دادند.

قاسمی با اشاره به اینکه این عنوان مسئولیت ما را در خدمت رسانی و امور جهادی سنگین‌تر می‌کند گفت: گروه های جهادی استان فارس به لحاظ کمیت و کیفیت در ارائه خدمت جهادی در سطح کشور در جایگاه بالایی قرار دارند و امید که بتوانند در ارتقای این جایگاه بیش از پیش موفق عمل کند.

دبیر مجمع جهادگران استان فارس یکی از مهمترین مولفه های موفقیت مجمع طی مدت گذشته را هماهنگی، همدلی و همکاری مجمع و سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس قلمداد نموده و تقویت بیش از پیش این مهم را از برنامه های اصلی دور سوم مجمع جهادگران استان فارس بیان کرد.

قاسمی ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری از برگزاری رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی طی ده روز در سطح استان خبر داد و افزود: با همت بالای جهادگران استان فارس و سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس، این رزمایش با دوبرابر ظرفیت پیش بینی شده در حال انجام می باشد و گروه های جهادی در عرصه های مختلف خدمات رسانی می‌نمایند.

 انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول