اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مزایای راه اندازی پایانه جدید شرق تهران/ گره ترافیکی منطقه 13 باز می شود؟

عضو شورای شهر تهران گفت: پایانه جدید شرق تهران می‌تواند گره ترافیکی محدوده شرق پایتخت را برطرف کند و پیش‌بینی ایستگاه مترو در ادامه خط 2 در کنار سالن اصلی ترمینال از دیگر محاسن به شمار می‌رود.

مزایای راه اندازی پایانه جدید شرق تهران/ گره ترافیکی منطقه 13 باز می شود؟

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مهدی پیرهادی، عضو شورای شهر تهران درباره ارائه گزارش بازدید از ترمینال شرق اظهارداشت: ترمینال شرق قدیم حدود 5 هکتار است که برخی نهادها در مالکیت آن مدعی هستند. ترمینال شرق فعلی در چهارراه تهرانپارس نه تنها موجب اختلال در رفت و آمد در خیابان های دماوند، تهرانپارس و بزرگراه شهید یاسینی شده بلکه موجب آلودگی صوتی برای شهروندان ساکن در آن منطقه شده است. در صورت تکمیل پروژه پایانه شرق امکان تعریض خیابان دماوند فراهم می شود. 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات ترمینال شرق فعلی عدم تعریض خیابان دماوند است، خاطرنشان کرد: واقع شدن ترمینال در تهرانپارس موجب کندی حرکت شده و از طرفی آلودگی های صوتی را به دنبال داشته است. مشکل دیگر این است که سالن یکپارچه و استاندارد در ترمینال که مردم بتوانند خدمات منسجم را از آن دریافت کنند، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه انتخاب پایانه جدید شرق در منطقه سه راه آزمایش خارج از محدوده شهر و دارای دسترسی به بزرگراه شهید یاسینی، دماوند، زین الدین و لشکرک برای برنامه ریزی سفر به اقصی نقاط کشور است، یادآور شد: طراحی پایانه با بهره گیری از تکنولوژی روز و پیشرفته برای بهره مندی مسافران و به حداقل رسیدن دلالی با پیش بینی های کالبدی است.

پیرهادی ادامه داد: نزدیکی به جنگل سرخه حصار و دسترسی به هوای پاک و نقاط گردشگری یکی دیگر از محاسن پایانه جدید شرق است. پیش بینی ایستگاه مترو در ادامه خط دو در کنار سالن اصلی ترمینال از دیگر محاسن به شمار می رود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پروژه پایانه شرق با برآورد ۱۰ میلیون نفر مسافر در سال در ۳۰ هکتار زمین، یکی از بزرگترین پایانه های مسافربری بین شهری در ایران و منطقه است. مکان آن در مجاورت محدوده شهر و در محل تلاقی بزرگراه های اصلی شهر قرار دارد و محل مورد نظر، تنها گزینه منحصر به فرد در جانمایی بوده است.

وی همچنین تصریح کرد: سال ۱۳۷۱ مطالعه اولیه پروژه آغاز شده و سال ۸۰ عملیات آماده سازی محوطه صورت گرفته و سال ۸۴ اتمام آن انجام شده است. در سال ۱۳۹۱ بازنگری مجدد طرح توسط سازمان پایانه ها و مشاور طرح صورت گرفته و در تیر ماه ۹۲ واگذاری طرح به سازمان عمرانی شهرداری مناطق انجام شده است.

پیرهادی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی تا پایان آبان ماه ۹۶ حدود ۹۴ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: دیوار حائل ساخته شده به طول ۶۲۰ متر، پوشش کانال سرخه حصار، پارکینگ با ظرفیت ۴۰۰ واحد در دو طراز، محوطه سازی و سالن اصلی تا آن زمان انجام شده بود. مبلغ اولیه قرارداد ۷۷ میلیارد تومان، مشاور طرح مشخص، مساحت عرصه آن در زمان مذکور ۱۳ هکتار، مساحت زیربنا ۶۰ هزار متر و اسکلت بتنی و کاربری آن خدماتی بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته در بودجه سال ۱۴۰۱ برای تکمیل این پایانه ۱۰۸ میلیارد تومان است، یادآور شد: اولویت اولیه آن تکمیل ابنیه، پوشش سقف، اطفای حریق و آتش نشانی، گرمایش و سرمایش، خرید پله برقی و آسانسور است. پیش بینی ها ۱۸۰ میلیارد تومان بوده و پیشنهاد می شود که اگر شاهد کاهش بودجه پس از هزینه کرد ۱۰۸ میلیاردی بودند اعتبارات اضافه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول