اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

«منظر تاریخی هگمتانه تا همدان» آماده حضور ارزیابان یونسکو می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: پرونده ثبت جهانی «منظر تاریخی شهری هگمتانه تا همدان» مهیای حضور ارزیابان یونسکو می‌شود.

«منظر تاریخی هگمتانه تا همدان» آماده حضور ارزیابان یونسکو می‌شود

 خبرگزاری فارس - همدان: ثبت جهانی هگمتانه یا همان «منظر تاریخی شهری هگمتانه تا همدان» در یک قدمی ثبت قرار گرفت، کهن شهری که سال‌هاست چشم‌انتظار این روز است و اکنون هر روز یک گام به آن نزدیک می‌شود.

پس از بررسی‌های فراوان و بازدید ارزیابان، این پرونده بررسی و تدوین شد و ارسال پرونده آن به یونسکو است خبر خوشی برای همدانی‌هاست.

اما باید قبل از بازدید ارزیابان از این اثر تاریخی مواردی مانند حذف راه آسفالته کنار تپه هگمتانه، ساماندهی بازار و بافت تاریخی قرار گرفته در حریم این شهر اصلاح و آماده‌سازی شود.

این روزها با نزدیک شدن به موعد حضور ارزیابان در همدان، جلسات متعددی برگزار می‌شود تا بتوان با این پرونده مهم را به نحو احسن به رخ جهانیان کشید و بدون نقص برای ثبت جهانی مهیا شود.

«منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان» برای بازدید ارزیابان یونسکو آماده می‌شود 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: امسال لازم است اقدامات مقدماتی در راستای رفع موانع ثبت جهانی پرونده «منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان» انجام و این عرصه برای بازدید ارزیابان یونسکو آماده شود بنابراین یک تیم کارشناسی از عرصه پیشنهادی ثبت جهانی بازدید و مشکلات و موانع را احصاء، شناسایی و مستند کردند.

علی مالمیر با بیان اینکه به منظور پیگیری پرونده ثبت جهانی هفته گذشته یک تیم کارشناسی در همدان حضور یافت افزود: همزمان با این برنامه میدانی که از هفته گذشته آغاز و تا دو روز آینده ادامه دارد جلسه‌ای با حضور استاندار، معاون عمرانی استانداری و دستگاه‌های ذیربط در قالب ستاد رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: در جلسه‌ای که برگزار شد، استاندار همدان ثبت جهانی هگمتانه را یکی از مهمترین اولویت‌های استان دانست و بر ضرورت همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در چارچوب معیارهای وزارتخانه میراث فرهنگی تاکید کرد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بیان کرد: شروع برنامه حذف سواره از هسته مرکزی هگمتانه مهم است که مقرر شده هرچه زودتر این مسئله آغاز شده و با سرعت بیشتری نهایی شود.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول