اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

نظرسنجی پیو: اکثر آمریکایی‌ها مواضع سیاسی خود را در توییتر پنهان می‌کنند

براساس جدیدترین نظرسنجی پیو، اکثریت آمریکایی‌ها مواضع سیاسی خود را در شبکه‌های اجتماعی بویژه در توئیتر پنهان می‌کنند و از ابراز آن خودداری می‌کنند.

نظرسنجی پیو: اکثر آمریکایی‌ها مواضع سیاسی خود را در توییتر پنهان می‌کنند

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، براساس جدیدترین نظرسنجی پیو، اکثریت آمریکایی‌ها مواضع سیاسی خود را در شبکه‌های اجتماعی بویژه در توئیتر پنهان می‌کنند و از ابراز آن خودداری می‌کنند.

بر اساس یک نظرسنجی جدید، اکثر آمریکایی‌ها سرگرمی‌ها و مفاهیم ذوقی و سلیقه‌ای خود را در پروفایل‌های توییتر به اشتراک می‌گذارند، اما نه سیاست‌هایشان را- اما دموکرات‌های مسن‌تر احساس راحتی بیشتری نسبت به جمهوری‌خواهان در افشای تعصب خود دارند.

واشنگتن تایمز در این خصوص نوشت: نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو نشان داد که ۷۳ درصد از بزرگسالان ایالات متحده در مورد خود صحبت می‌کنند و ۲۳ درصد شغل خود را در پروفایل توییتر ذکر می‌کنند.

تنها ۶ درصد ابراز داشته‌اند که به صراحت از زبان سیاسی استفاده می‌کنند که حاکی از حمایت از یک حزب سیاسی، ایدئولوژی، شخصیت، سازمان یا جنبش سیاسی بزرگ است.

این نظرسنجی که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان داد که دموکرات‌ها و مستقل‌های متمایل به دموکرات‌ها بیشتر از جمهوری‌خواهان و جمهوری‌خواهان تمایل دارند که تعصب خود را به اشتراک بگذارند، به طوری که ۷ درصد از دموکرات‌ها این کار را در مقایسه با ۲ درصد جمهوری‌خواهان انجام می‌دهند.

آمریکایی‌های مسن‌تر، که اکثر توئیت‌های سیاسی را منتشر می‌کنند، بیش از دیگر گروه‌ها در پروفایل خود به سیاست اشاره می‌کنند.

در این نظرسنجی آمده است: «همراه با دموکرات‌ها، کاربران مسن‌تر توییتر تمایل بیشتری به گرایشات سیاسی خود در نمایه خود دارند: ۱۲ درصد از کاربران ۵۰ ساله و بالاتر این کار را انجام می‌دهند، در حالی که تنها ۴ درصد از کاربران ۱۸ تا ۴۹ ساله هستند.

آرون اسمیت، مدیر آزمایشگاه‌های داده پیو، در ایمیلی به واشنگتن تایمز گفت: «یکی از نکات مهم این کار این است که سیاست نقش مهم‌تری در نحوه نمود آمریکایی‌های متوسط ​​در توییتر نسبت به آنچه انتظار می‌رود بازی می‌کند. مطمئناً، برخی از کاربران - مانند افراد مسن یا کسانی که اغلب توییت می‌کنند - تمایل دارند نشانگرهای سیاسی را در جلو و در مرکز پروفایل خود قرار دهند.

او گفت که به طور کلی، آمریکایی‌ها بیشتر تمایل دارند که وابستگی‌های حرفه‌ای یا علایق شخصی خود را نشان دهند تا اینکه خود را به عنوان «عضو یک گروه یا جناح سیاسی» برجسته کنند.

کریس هاینز، استاد علوم سیاسی در دانشگاه نیوهیون، گفت: این مطالعه تأیید می‌کند که بسیاری از آمریکایی‌ها از توییتر برای نشان دادن احساسات حزبی خود با لایک کردن و دنبال کردن توییت‌های سیاسی بدون ادعای هیچ یک از طرفین استفاده می‌کنند.

آقای هاینز گفت: «به طور خلاصه، من فکر می‌کنم مردم توییت‌های سیاسی را وسیله‌ای مناسب برای هدایت ناامیدی و خشم خود دانسته‌اند، چه سیاسی باشند و چه چیزهای دیگر.

او گفت، این مطالعه نشان داد که توییتر در حال کشف است که ایجاد یک پلتفرم غیرسیاسی «تقریباً غیرممکن» است.

آقای هاینز گفت: «در عصر حاضر، هر اقدام یا سیاستی که محتوای سیاسی را تنظیم، محدود یا تقویت کند، می‌تواند به عنوان تبلیغ یا سرکوب یک طرف سیاسی یا طرف دیگر تلقی شود.

والتر بلاک، اقتصاددانی که در دانشگاه لویولا نیواورلئان تدریس می‌کند، می‌گوید این واقعیت که دموکرات‌ها بیشتر از جمهوری‌خواهان در توییتر احساس راحتی می‌کنند، سوگیری چپ‌گرایانه برای ممنوعیت محافظه‌کارانی مانند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق را نشان می‌دهد.

آقای بلاک گفت: «زمانی که رئیس‌جمهور ایالات متحده اجازه ندارد در یک گروه بحث مشارکت کند، دشوار است که این گروه گفتگو برای هر دو طرفِ یک موضوع باز باشد.

او گفت که ایلان ماسک میلیاردر، که ماه گذشته اعلام کرد در حال خرید توییتر است، می‌تواند بین افرادی که از اشتراک‌گذاری سیاست‌های خود در پروفایل‌ها احساس راحتی می‌کنند، تعادل برقرار کند.

آقای بلاک گفت: «خدایا از ماسک برای بهبود گسترده سطح تفسیرهای سیاسی در ایالات متحده سپاسگزارم.

توییتر (Twitter) یک شبکهٔ اجتماعی و یک سرویس ارائه‌دهندهٔ میکروبلاگ است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ۲۸۰ حرف، پیام متنی را که توییت (به انگلیسی: Tweet) نامیده می‌شود، ارسال کنند. توییت‌ها نخست به ۱۴۰ حرف محدود شده بودند، اما در ۷ام نوامبر سال ۲۰۱۷، این محدودیت به ۲۸۰ حرف در هر توییت، به‌جز زبان‌های چینی، ژاپنی و کره‌ای، ارتقا پیدا کرد.

کاربرانی که در توییتر ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند توییت ارسال کنند، و جواب بدهند و همچنین آن‌ها را لایک کنند اما کاربران ثبت‌نام نشده تنها می‌توانند توییت‌ها را مشاهده کنند. همچنین کاربران می‌توانند از طریق وبگاه توییتر، پیامک یا نرم‌افزار کاربردی تلفن‌همراه به توییتر دسترسی داشته باشند.

توییتر در مارس ۲۰۰۶ به‌دست جک دورسی، «Noah Glass»، بیز استون و اوان ویلیامز ایجاد شد و در ژوئیه ۲۰۰۶ آغاز به‌کار کرد. این میکروبلاگینگ در سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر داشت که ۳۴۰ میلیون توییت در روز می‌فرستند و بیش از ۱٫۶ میلیارد جستجو در آن انجام می‌شود.

در سال ۲۰۱۳، توییتر یکی از ده وبسایت برتر در فهرست محبوب‌ترین وبگاه‌ها اعلام شد و همچنین، به عنوان «پیامک اینترنتی» توصیف شده‌است. از سال ۲۰۱۸، توییتر ماهانه بیش از ۳۲۱ میلیون کاربر فعال دارد. همچنین از سال ۲۰۱۵ تا به امروز، توئیتر بحث و اخبار گسترده‌ای را برای اطلاع‌رسانی سیاست‌های ایالات متحده به وجود آورده‌ است. در حین انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا سال ۲۰۱۶، توییتر بزرگترین منبع اخبار مربوط به روز بود که ۴۰ میلیون توییت مربوط به انتخابات ساعت در ساعت ۱۰ شب به وقت تهران (منطقه زمانی شرقی) ارسال شد.

ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان ماه گذشته موفق شد توافقی را برای خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار منعقد کند تا کنترل این پلتفرم شبکه اجتماعی که میلیون‌ها کاربر دارد را به دست بگیرد. این میلیاردر کارآفرین قول داده است جان دوباره‌ای به توییتر ببخشد و شمار کاربران آن را با مقابله با ربات‌های اسپم افزایش دهد و میزان نظارت در این پلتفرم را برای کمک به آزادی بیان بیشتر، افزایش دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول