اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

انتخاب سرپرست جدید شهرداری زیراب در انتظار رأی هیأت تطبیق

سیدمحمد صادقیان که سابقه شهردار‌بودن شهر زیراب و ارطه را در کارنامه خود دارد به عنوان سرپرست شهرداری زیراب انتخاب شد ولی نظر هیأت تطبیق مصوبات تا دو هفته آینده فرصت رد یا تأیید این مصوبه را دارد.

انتخاب سرپرست جدید شهرداری زیراب در انتظار رأی هیأت تطبیق

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، ابلاغ حکم قضایی علیه سعید قلی‌نژاد شهردار زیراب با موضوع «تخلف نسبت به اجرای قرار نظارت قضایی در عزل ذی‌حسابی شهرداری زیراب» به انفصال از خدمات دولتی به مدت یک‌سال صادر شد.

اعضای شورای اسلامی شهر زیراب‌سوادکوه با سه رای، سید‌محمد صادقیان که سابقه شهردار‌بودن شهر زیراب از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ در شهر زیراب و از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ در شهر ارطه را در کارنامه خود دارد را به عنوان سرپرست شهرداری زیراب انتخاب کردند.

بر طبق قانون، دبیرخانه شورای اسلامی شهر، ۷ روز فرصت ارسال مصوبه شورای شهر به هیأت تطبیق مصوبات شهرستان را دارد و این هیأت ۳ نفره شامل فرماندار و یا نماینده وی و نماینده دستگاه قضایی و نماینده شورای اسلامی شهرستان نیز ۱۴ روز فرصت اعلام نظر دارد.

بر طبق قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران، تمامی ‏مصوبات اعضای شورای اسلامی شهر باید به تأیید هیأت تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی با ‏قوانین کشور برسد تا قابلیت اجرا پیدا کند.

علاوه بر آن پیگیری تغییر احکام قضایی از طریق دستگاه‌های بالادست قضایی هم برای شهردار زیراب در قانون وجود دارد.

رخداد جدید در شهرداری زیراب با مشکلات مختلف و متنوعی که دارد، تغییر رو به جلو محسوب نمی‌شود و ضرورت تدبیر لازم برای دوری از تنش‌ها و کمک برای کاستن از مشکلات، ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول