اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

سازمان‌های بیمه‌گر به پوشش خدمات درمان ناباروری مکلف اند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: موضوع جوان گرایی و جوان سازی جمعیت، بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در سیاست های کشور وارد شده و بر این اساس تمام سازمان‌های بیمه‌گر مکلف اند که خدمات درمان ناباروری را تحت پوشش قرار دهند.

سازمان‌های بیمه‌گر به پوشش خدمات درمان ناباروری مکلف اند

به گزارش خبرنگار فارس از بجنورد، محسن رعنایی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان اظهار کرد: موضوع جوان گرایی و جوان سازی جمعیت، بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در سیاست های کشور وارد شده و بر این اساس تمام سازمان‌های بیمه‌گر مکلف اند که خدمات درمان ناباروری را تحت پوشش قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه پوشش خدمات بیمه‌ای زوج‌های نابارور از آذرماه سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت، گفت: طبق این برنامه، تمام زوج‌های نابارور که تحت پوشش هیچ بیمه‌ درمانی نیستند می‌توانند با تشکیل پرونده در بیمه سلامت استان، حین استفاده از خدمات درمان ناباروری در داخل و خارج استان هزینه را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی افزود: براساس آمار ثبت شده، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۲ پرونده درمان خدمات ناباروری در استان پیگیری و مبالغ را دریافت کردند.

وی همچنین به برخورداری ساکنان محلات کم برخوردار از بیمه درمانی اشاره کرد و گفت: در سطح استان خراسان شمالی نیز فرایند بیمه کردن خانواده های کم برخوردار در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۱۳ هزار و ۲۶۷ نفر افرادی که فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای بودند تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند.

رعنایی عنوان کرد: براساس پیگیری‌های صورت گرفته، تمام مطالبات بخش خصوصی تا انتهای سال ۱۴۰۰ تسویه شده است و بیمه سلامت متعهد شده که مطالبات بخش دولتی و دانشگاهی سال ۱۴۰۰ را تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت کند.

این مقام مسئول در رابطه با اختلاف قیمت ها در مراکز خصوصی و دولتی اظهار داشت: تعرفه ها براساس مصوبات هیئت دولت، انجام می شود و اختلاف تعرفه ها بخش خصوص و دولتی باید توسط بیمار پرداخت شود.

رعنایی با اشاره به اینکه دقت کاری در بخش خصوصی و دولتی در یک سطح انجام می‌شود، گفت: دلیل اصلی این اختلاف قیمت ها بر این اساس است که در مراکز دولتی به کارکنان حقوق پرداخت می‌شود، بنابراین خدماتی که ارائه می شود، هزینه کمتری برای بیمار خواهد داشت، در حالی که در مراکز خصوصی علاوه بر تجهیزات و وسایل استفاده شده، حقوق نیروها نیز باید موردنظر باشد.

وی خاطرنشان کرد: پزشکانی که فارغ التحصیل می‌شوند، تا مدتی ملکف هستند که در بخش دولتی کار داشته باشند و تا زمانی که تعهد برطرف نشود، نظام پزشکی اجازه صدور مجوز برای ایجاد مطب را برای پزشکان ندارند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول