به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، دوره آموزشی رانندگان اتوبوسهای شهری در 3 محور اخلاق حرفهای، اطفای حریق عمومی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با حضور 300 راننده اتوبوس در سالن اجتماعات دانشگاه جامع علمی و کاربردی شهرداری قزوین برگزار شد.
علی فرمانی رئیس کمیسیون خدمات شهری و نظارت شورای شهر قزوین در جریان برگزاری این دوره آموزشی اظهار کرد: با وجود اینکه در دوره قبلی مدیریت شهری شاهد اعتصاب و تجمعهای رانندگان بودیم، اما با اقدامات خوبی که در دوره جدید رخ داده، آرامش به سازمان اتوبوسرانی برگشته و امروز برای اولین بار در تاریخ شهر 300 راننده در کنار هم آموزش دیدند.
فرمانی از برگزاری این دورههای آموزشی به صورت فصلی و هر 3 ماه یکبار خبر داد و گفت: متاسفانه در بحث آموزش این مشکل وجود دارد که آموزش را هزینه میبینیم، در صورتی که آموزش یک سرمایهگذاری است و وقتی آموزش را سرلوحه کار قرار میدهیم، کیفیت و راندمان کار ارتقا پیدا میکند و خسارتهای ناشی از عدم آموزش به حداقل میرسد.
وی با اشاره به اثر این دورهها در کاهش هزینههای نظارت مدیریت شهری قزوین، تصریح کرد: وقتی رانندگان را آموزش میدهیم، هزینه نظارت بر رفتار آنها هم پایین میآید.
عضو شورای شهر قزوین در بخش دیگری از این گفتگو از اجرای طرح آموزش شهروندان در اتوبوسهای شهری خبر داد و گفت: نباید به اتوبوس به صرف یک مسافربر نگاه کنیم، بلکه میتوانیم هر اتوبوس را به یک کارگاه آموزشی تبدیل کنیم، برای نمونه وقتی یک نفر مسافر از سبزهمیدان سوار اتوبوس میشود و جلوی دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره) پیاده میشود، نیم ساعت از وقت خود را در اختیار مدیریت شهری قرار میدهد.
فرمانی اضافه کرد: بنابراین میتوانیم از چنین زمانی برای ارتقای فرهنگ شهروندان و فعالیتهای اجتماعی شهروندان بهره بگیریم و با آموزش شهروندی در همین اتوبوسهای خط واحد به فرهنگسازی مطلوب برسیم. در این زمینه بنا داریم استفاده از ظرفیتهای رسانه و هنرمندان استفاده کرده و یک آموزش شهروندی نتیجهمحور در این بخش ارائه دهیم.
وی ادامه داد: اعتقاد داریم که مدیریت شهری باید برنامهمحور پیش برود، در غیر این صورت در ساماندهی مشکلات و معضلات شهری به جایی نخواهیم رسید و شهرداری هم دچار رخوت و روزمرگی میشود.
انتهای پیام/