اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۲۳ خانه هلال در همدان افتتاح می‌شود/ راه‌اندازی پایگاه پشتیبانی منطقه‌ای در گرو تامین زمین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه ۲۳ خانه هلال در همدان آماده افتتاح است گفت: هنوز زمین پایگاه پشتیبانی منطقه‌ای تامین نشده که درصورت انجام ۱۰ استان را پوشش می‌دهیم.

۲۳ خانه هلال در همدان افتتاح می‌شود/ راه‌اندازی پایگاه پشتیبانی منطقه‌ای در گرو تامین زمین

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی سنجربیگی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: هفته جمعیت هلال احمر با شعار یک قرن خدمت بی منت از فردا آغاز می‌شود و برنامه‌های متنوعی به این مناسبت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ۸۰۰ هزار خدمت نفر ارائه شده طی سال گذشته در هلال احمر استان گفت: در این مدت یک‌هزار و ۶۱۹ برنامه آموزشی و یک‌هزار و ۶۷۰ محتوای آموزشی ارائه شده و ۲۰۰ هزار و ۱۹۷ نفر از خدمات بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه ۵۳۳ ماموریت امدادی توسط ۶۴۸ تیم خدماتی طی سال گذشته انجام و ۵ هزار و ۱۸۵ نفر از این خدمات بهره‌مند شدند افزود: در امور جوانان نیز یک‌هزار و ۱۷۷ برنامه بشردوستانه تقریبا در راستای مقابله با بیماری کرونا برگزار شد و ۴۶ هزار و ۸۷۴ نفر روز نیز در اجرای آنها داوطلب بودند.

انجام ۸ هزار خدمت به نیابت از ۸ هزار شهید استان

وی با اشاره به ۳۰ هزار ۹۷۴ نفر ساعت کار داوطلبانه که ۲۸ هزار و ۲۷۱ خانواده از این برنامه‌ها بهره‌مند شدند گفت: ارزش خدمات داوطلبانه بیش از ۱۵۳ میلیون ریال بود که قریب به ۶ میلیارد تومان به طور مستقیم برای کمک‌های درمانی و دارویی نیازمندان هزینه شد.

سنجربیگی با اشاره به اینکه در حوزه درمان و توانبخشی به بیش از ۲ هزار و ۷۱۰ توانیاب خدمات ارائه شد و بیش از ۶۹ هزار و ۷۰۰ نفر خدمات  دارویی دریافت کردند عنوان کرد: سال گذشته ۶۰ هزار و ۴۰۰ دز واکسن در مراکز جمعیت هلال تزریق شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۷۹ خانه هلال فعال بود که ۸ هزار و ۲۲۶ هزار نفر در آن عضو بودند و ۳۹۲ مورد آموزش نیز در این مراکز ارائه شد گفت: تقارن صدسالگی جمعیت هلال احمر و دومین کنگره ۸ هزار شهید سرافراز استان را نیز به فال نیک می‌گیریم و قرار است ۸ هزار خدمت به نیابت از شهدا در این یک سال ارائه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان یادآور شد: آموزش‌های توانمندسازی، مهارت‌های زندگی و ترک اعتیاد، شناسایی خیرین و برخورداری از حمایت آنها، کمک به محرومان، ارائه آموزش همگانی در حوزه خودامدادی، خدمات پزشکی و دارویی از سوی جمعیت هلال احمر از جمله برنامه‌های این یک سال جاری خواهد بود.

وی عنوان کرد: امسال به مناسبت گرامیداشت ۱۶ شهید جمعیت هلال احمر غرفه جمعیت هلال احمر را در باغ موزه دفاع مقدس راه‌اندازی می‌کنیم و خیابانی هم به پاس خدمات استاد غروی، از پیشکسوتان جمعیت هلال احمر به نام ایشان نامگذاری می‌شود.

سنجربیگی با اشاره به برگزاری مسابقات امدادی و مانور تیم‌های عملیاتی در روستای آب مشکین با رویکرد ارائه خدمات تشخیصی، خدماتی، درمانی، دارویی و توانبخشی به اهالی روستا در هفته جمعیت هلال احمر گفت: کاروان سلامت در تمام شهرستان‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از صد برنامه در هفته جمعیت هلال احمر برگزار خواهد شد تصریح کرد: در ۹ شعبه جمعیت هلال احمر اهدای خون انجام خواهد شد.

فعالیت بانک امانات تجهیزات پزشکی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه اولین سازمانی که در مقابله با کرونا ورود کرد جمعیت هلال احمر بود که نوروز سال ۹۹ با ۱۹ اکیپ ۴۴۰ هزار نفر را تب سنجی کردیم  گفت: توزیع اقلام معیشتی و کمک به نیازمندان نیز در ایام بیماری کرونا مورد توجه بوده است.

وی از برگزاری ۷۴۰ دوره آموزشی تخصصی کرونا و شرکت ۱۹ هزار  و ۸۰۱ نفر در این دوره‌ها سخن گفت و افزود: ایام کرونا بانک امانات تجهیزات پزشکی نیز فعال شد که بیش از ۲ هزار و ۵۳ بیمار از این صندوق دستگاه‌هایی نظیر اکسیژن‌ساز، واکر و ویلچر به امانت گرفتند.

سنجربیگی با بیان اینکه مهمترین اقدام در مقابله با بحران‌ها آموزش همگانی با رویکرد خودامدادی است خاطرنشان کرد: باید آحاد جامعه در مقابله با سوانح و حوادث آموزش امدادی ببینند و آن هم به صورت خودامدادی باشد تا تاب‌آوری افراد بالا رود.

وی با بیان اینکه ۲۳ خانه هلال احمر آماده افتتاح هستند که در یک زمان مشخص انجام خواهیم داد افزود: طبق برنامه توسعه پایگاه جمعیت هلال در تمام نقاط حادثه‌خیز پایگاه وجود دارد  و در حال حاضر طبق استانداردها پیش رفتیم هرچند معتقدیم که باید سه برابر شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان از پیگیری ایجاد پایگاه امداد در اتوبان ساوه همدان و شهر پالیز اسدآباد خبر داد و افزود: خوشبختانه از لحاظ تجهیزات لجستیک به روز هستیم و آمادگی لازم را در مقابله با بحران داریم اما نیاز به تجهیزاتی هم وجود دارد که سازمان نوید به تهیه آنها را داده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مدت زمان رسیدن امدادگران بر بالین آسیب‌دیدگان سوانح در جاده‌ها زیر هشت دقیقه است گفت: بزرگترین چالش برای احداث پایگاه پشتیبانی منطقه ای در استان نیز که پوشش ۱۰ استان پیش‌بینی‌ شده، زمین است که امیدواریم محقق شود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول