اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آژیر هشدار تخریب محیط زیست به صدا درآمده است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه با توسعه شهرنشینی تخریب محیط زیست هم افزایش یافته است، گفت: آژیر هشدار در این حوزه به صدا در آمده و در این میان باید دلسوزان و اندیشمندان و صاحب نظران به این مهم توجه کنند تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود.

آژیر هشدار تخریب محیط زیست به صدا درآمده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در مراسم آغاز هفته سلامت و زنگ سلامت که در دبیرستان دخترانه ولی عصر(عج) زنجان برگزار شد، با تاکید بر اهمیت سلامتی به عنوان یکی از مهم‌ترین نعمت‌های پروردگار متعال برای انسان‌ها اظهار کرد: خداوند استعدادهای مختلفی را در وجود بشر قرار داده است، که ایجاد بستر لازم برای شکوفایی استعدادها به رشد آن منتهی می‌شود. 

وی به نقش انبیای الهی در شکوفایی استعدادهای درونی بشر اشاره و تصریح کرد: این نقش در ابعاد مختلف شکل‌گیری شخصیت، ملکات نفسانی و ... سلامت روانی انسان است.

آیت‌الله خاتمی به کند شدن تاثیرپذیری انسان با توجه به افزایش جمعیت و ماشینی شدن زندگی‌ها اشاره کرد و افزود: عوارض توسعه زندگی ماشینی در زندگی بشر نمایان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به ابعاد مختلف تاثیرگذاری زندگی بشر از حوزه بهداشت اشاره کرد و گفت: وسیع بودن این حوزه اقدامات خاصی را برای ارتقا نیا دارد.

وی با اشاره به اینکه بهداشت پایه اول مسائل حوزه درمان محسوب می‌شود، گفت: باید در حوزه بهداشت طوری عمل کرد که به درمان نیازی نباشد تا هزینه‌ای به خانواده‌ها و سپس جامعه تحمیل نشود و در واقع پیشگیری به مراتب بهتر از درمان است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به مشکلات ایجاد شده ناشی از زندگی ماشینی و همچنین دخالت بشر در طبیعت گفت: به نظر می‌رسد انسان به عواقب اقدامات خود فکر نکرده و در این ارتباط باید متوجه بود که سلامت فقط بهداشت شهر و روستا نیست و مسائل دیگر را هم در برمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه نگرش‌های اقتدارگرایانه و جناحی سیاستمداران موجب غفلت از توجه جدی به طبیعت شده است، ادامه داد: یادمان باشد، خاک امانت نسل‌ها بوده و بنا نیست شیره زمین کشیده شود  و بعد بگوییم به ما ارتباطی ندارد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات زیست محیطی باید در کنار هم دیده شود تا سلامت زمین، جامعه، هوا و بشریت به خطر نیفتند، تاکید کرد: شیوع ویروس منحوس کرونا طی دو سال گذشته از مجهولیت ارزش این نعمت بزرگ و بی‌جایگزین، پرده برداشت و اهمیت و ارزش خدمات مدافعان فداکار و از جان گذشته حریم سلامت را آشکار کرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه با توسعه شهرنشینی تخریب محیط زیست هم افزایش یافته است، ادامه داد: آژیر هشدار در این حوزه به صدا در آمده و در این میان باید دلسوزان و اندیشمندان و صاحب نظران به این مهم توجه کنند تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول