اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ورزشکار گیلانی طلای تیمی و نقره انفرادی را در المپیک برزیل درو کرد

مرتضی رضا صفت ورزشکار گیلانی موفق شد در بازی‌های المپیک ناشنوایان برزیل طلای تیمی و نقره انفرادی را کسب کند.

ورزشکار گیلانی طلای تیمی و نقره انفرادی را در المپیک برزیل درو  کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرتضی رضا صفت ورزشکار گیلانی و اهل خمام مدال طلای تیمی و برنز انفرادی مسابقات تکواندو و پومسه را کسب کرد.

پنجمین روز از بازی‌های المپیک ناشنوایان که در شهر کاشیاس دوسول برزیل در حال برگزاری است، مرتضی رضا صفت از خمام در رشته تکواندو و پومسه انفرادی در بین ۱۱ تیم شرکت‌کننده با کسب ۷/۲۲ امتیاز به‌عنوان نفر دوم به فینال راه پیدا کرد.

وی در مرحله فینال با ۷/۲۷ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت، پومسه کار کره‌ای با ۷/۴۰ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و پومسه کار ترکیه با ۷/۰۳ امتیاز سوم شد.

در ادامه بازی‌های المپیک ناشنوایان پومسه مرتضی رضا صفت به همراه مریم خدابنده در مرحله فینال و در بخش تیمی به مصاف حریفان خود رفتند و با کسب  ۷/۲۴ امتیاز اول شد.

گفتنی است، در این مرحله ۸ تیم ترکیه، کره، قزاقستان، آرژانتین، آلمان، ازبکستان، ایران و مکزیک حضور داشتند.
سید مهدی خدمت بین دانا سرپرست بهزیستی استان گیلان با اشاره به موفقیت ورزشکار گیلانی گفت: المپیک آوردگاه انسان‌های مقاوم و با اراده‌ای است که هرچند به لحاظ جسمی دچار نقص هستند اما روح بلند، اعتمادبه‌نفس، صلابت و همتشان به‌سان دنای استوار محکم و رفیع و ایستادگی در برابر ناملایمات از خصایص برجسته این اسوه‌های ایمان است.

 وی با اشاره به این عضو جامعه ورزشی افزود: این موفقیت، پیروزی و کسب مدال طلای تیمی و نقره انفرادی در مسابقات المپیک ناشنوایان برزیل درتکواندو را به مردم استان، خانواده صبورتان و همچنین جامعه ورزشی استان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و توفیق روزافزون و ایستادن بر  سکوی افتخار در عرصه‌های ملی و بین‌المللی را برای شما و دیگر جوانان مستعد این استان دلاورخیز و غیور، از ایزد منان خواستارم.

بیست و چهارمین دوره رقابت‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۱ ناشنوایان با شرکت بیش از چهار هزار ورزشکار از ۸۰ کشور دنیا، از ۱۱ اردیبهشت‌ماه به میزبانی کاشیاس دو سول برزیل آغاز و تا ۲۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

به گزارش فارس، کاروان اعزامی ناشنوایان کشورمان در هشت رشته ورزشی فوتبال، جودو،  کاراته، تیراندازی،  والیبال ساحلی، دوومیدانی، تکواندو، کشتی آزاد و فرنگی در این رقابت‌ها شرکت کرده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول