اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اتمام بیش از ۱۵ پروژه عمرانی در دستور کار هلال احمر استان

مدیرکل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای ۱۵ پروژه عمرانی دارای اولویت و نیمه تمام در استان، گفت: تکمیل این پروژه‌ها ۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که با تخصیص آن همه پروژه‌ها تکمیل و افتتاح می‌شود.

اتمام بیش از ۱۵ پروژه عمرانی در دستور کار هلال احمر استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ایرج کیانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بیش از ۵۰ وظیفه حاکمیتی و غیرحاکمیتی بر عهده جمعیت هلال احمر است، گفت: جمعیت هلال احمر چهارمحال وبختیاری ۱۳ پایگاه ثابت بین شهری، هفت پایگاه شهری، پنج پایگاه کوهستانی، 6 پایگاه موقت بین جاده‌ای و سه پایگاه موقت کوهستانی دارد که در حال تبدیل پایگاه‌های موقت به پایگاه‌های ثابت هستیم.

مدیرکل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در مجموع ۳۴ پایگاه هلال احمر در سطح استان آماده خدمت در حوادث هستند.

حضور ۱۲۵ دستگاه امدادی در چهارمحال و بختیاری

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های امدادی استان به روز و سالم است، بیان داشت: ۱۲۵ خودرو امدادی شامل ۲۵ دستگاه آمبولانس، ۱۳ دستگاه خودروی نجات، ۴۰ دستگاه امداد و ۴۷ خودرو اداری که کارهای پشتیبانی را انجام می‌دهند نیز آماده خدمت در حوادث غیرمترقبه هستند، همچنین انبارهای امدادی نیز در شهرستان‌ها فعال‌اند و هشت قلم شامل چادر، پتو، موکت، چراغ خوراک‌پزی، پک‌های خوراکی و ... در هر انبار برای ۳۰ خانوار انباشته شده تا در شرایط خاص مورد استفاده قرار گیرند.

اجرای بیش از ۱۵ پروژه عمرانی در دستور کار است

کیانی به اجرای حدود ۱۵ پروژه عمرانی دارای اولویت و نیمه تمام اشاره کرد و گفت: یک پایگاه هوایی، پنج سالن چند منظوره، ۱۵ پایگاه امدادی، تهیه خودروهای امداد و نجات و ... از جمله فعالیت‌های هستند که در این پروژه‌ها دیده شده است که ۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار لازم دارند که با تخصیص این اعتبار همه پروژه‌ها تکمیل و افتتاح می‌شوند.

وی با اشاره به خانه‌های هلال احمر، گفت: راه‌اندازی خانه‌های هلال احمر پروژه جدیدی است که در دستور کار قرار گرفته و در سال گذشته ۱۰۴ خانه با هدف تاب آوری جوامع و پاسخگویی به حوادث افتتاح شد.

ویژه برنامه‌های هفته بزرگداشت جمعیت هلال احمر

 کیانی ادامه داد: در هفته بزرگداشت جمعیت هلال احمر برنامه‌های مانند قدر شناسی از خیران داوطلب و جوانان، آموزش، تمرین و مانور، ، برگزاری یادواره‌های شهدا، ارائه تخفیف درمانی و افتتاح پایگاه کوهستانی در مشایخ را خواهیم داشت.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار عضو در جمعیت هلال احمر استان مشغول فعالیت‌اند که تنها نزدیک به پنج هزار نفر از آن‌ها در سامانه ثبت شده‌اند همچنین ۳۰۰ نفر نیروی نجاتگر کادر لازم داریم اما تنها ۵۰ نفر جذب شده‌اند و مابقی کمبود نیرو از طریق نیروهای داوطلب تامین می‌شود.

امدادرسانی به ۷۱۲ حادثه در سال ۱۴۰۰

 وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۱۲ حادثه توسط جمعیت هلال احمر امدادرسانی شد، گفت: ۳۸۸ حادثه از این تعداد مربوط به حوادث جاده‌ای می‌باشد.

کیانی کل تیم‌های اعزام شده در سال گذشته را ۹۹۶ تیم با ۳ هزار و ۹۰نفر و ۶۷۱ آمبولانس اعلام و بیان کرد: مجموعه عملیات رهاسازی شده در سال گذشته ۷۹ مورد ثبت شده است.

وی زمان اطلاع‌رسانی حادثه جاده‌ای به هلال احمر و رسیدن گروه‌های امدادی در محل حادثه را به طور میانگین پنج دقیقه و ۳۳ ثانیه و حضور در حوادث هوایی را ۱۳ دقیقه و ۴۴ ثانیه و مجموع زمان از آغاز تا پایان هر عملیات را یک ساعت و ۹ دقیقه و ۳۵ ثانیه اعلام کرد.

کیانی گفت: نذر آب، اهدای خون، کمک به زلزله زدگان، کمک بلاعوض چهار میلیارد تومانی به چهار هزار بیمار نیازمند، اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم، برگزاری ۳۹۹ دوره آموزشی کمک‌های اولیه برای هفت هزار و ۷۸۶ نفر، برگزاری ۹۲ دوره تخصصی در رشته‌های مختلف و غیره را از جمله فعالیت‌های هلال احمر استان عنوان کرد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول