اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

شهرهای لرستان دارای محرومیت‌هایی هستند/ دولت برای کاهش این محرومیت‌ها باهمه توان تلاش می‌کند

استاندار لرستان گفت: در همه شهرهای استان محرومیت وجود دارد و در شهر خرم‌آباد حدود یک پنجم جمعیت آن که حدود ١٠٠ هزار نفر می‌شود در مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند که از کمترین امکانات برخوردارند لذا برای رفع مشکلات آنها کار جهادی باید صورت بگیرد.

شهرهای لرستان دارای محرومیت‌هایی هستند/ دولت برای کاهش این محرومیت‌ها باهمه توان تلاش می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، فرهاد زیویار صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی که در سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ماحصل دو سه قرن بیداری اسلامی بود که از یک گوشه از جهان اسلام آغاز و بعد خودش باعث بیداری اسلامی شد و تا توانسته ایده تحویل جهان اسلام داده است.

وی افزود: تفکر جهادی جزو موالید ایستگاه تاریخی انقلاب و رهبری است که در بدو انقلاب اسلامی ایده جهاد را با شکل و شمایل خاصی مطرح کرد.

استاندار لرستان بسیج سازندگی را محصول انقلاب اسلامی خواند و گفت: کارنامه درخشان جهاد را قبل و حین دفاع مقدس شاهد بودیم؛ ادغام جهاد سازندگی با تشکیلات کشاورزی این ایده را تا حدودی در محاق برد.

وی با بیان اینکه بازنمایی و بازآفرینی جهاد در دهه اخیر رخ داد، خاطرنشان کرد: قرار داشتن این طرح و ایده در ذیل نهادهای منبعث از انقلاب اسلامی(سپاه) تاثیرات آن را دو چندان می‌کند؛ خودجوش بودن و در بطن مردم بودن تاثیرات این نهاد را زیاد می‌کند.

زیویار با بیان اینکه خصوصیات نهادهای منبعث از انقلاب اسلامی یک وجه پر رنگ بنام کار اعتقادی دارد، عنوان کرد: هر چه وجه اعتقادی نهادها بیشتر و مولدتر باشند الگوسازی آنها هم بیشتر خواهد بود و در گام دوم انقلاب می‌توانند موثرتر باشند.

استاندار لرستان تاکید کرد: آنچه می‌تواند انقلاب اسلامی را بیمه و مستحکم کند بالندگی و پر جنب و جوش بودن نهادهای منبعث از انقلاب اسلامی است.

وی سپاه را یکی از مقدس‌ترین نهادهای منبعث انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: اعتقاد دارم بسیج سازندگی یکی از راه‌های مهم برای عبور از مشکلات کشور است، به ویژه در دوره‌ حاضر که شدیدترین تحریم‌ها بر کشور اعمال شده باید از این ظرفیت استفاده کرد.

این مسوول گفت: لرستان از امکانات خدادادی خوبی برخوردار است اما معتقدم از این امکانات خدادادی خوب استفاده نشده و برای آنها وقت کافی اختصاص داده نشده است و مدیریت استان باید با کار جهادی از این استعدادها و امکانات استفاده کند و کار خود را پیش ببرد. 

استاندار لرستان بیان کرد: دولت برای کاهش خسارات بودجه‌ای و مالی بدنبال جراحی اساسی در برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی و بهره‌گیری از یارانه‌ها است، این جراحی اساسی ممکن است سختی‌هایی برای مردم به همراه داشته باشد که در این راستا گروه‌های جهادی می‌توانند این جراحی را برای مردم تبیین و زوایای آن را اعلام کنند و البته دولت در این زمینه اطلاع رسانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در لرستان محرومیت‌هایی وجود دارد، گفت: در همه شهرهای استان محرومیت وجود دارد و در شهر خرم‌آباد حدود یک پنجم جمعیت آن که حدود ١٠٠ هزار نفر می‌شود در مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند که از کمترین امکانات برخوردارند لذا برای رفع مشکلات آنها کار جهادی باید صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت بدنبال رفع مشکلات مناطق حاشیه‌ای است و با کمک دولت و بسیج سازندگی می‌توان اقدامات خوبی در این انجام داد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان باید با بسیج سازندگی تعامل لازم را داشته باشند، بیان داشت: مشکلات کشور خیلی زیاد است که با کمک با نیروهای جهادی بدنبال رفع آنها هستیم و من همینجا عهد می‌بندم از هیچ کوششی برای رفع محرومیت در استان فروگذار نکنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول