اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مدیرکل کار گیلان: امنیت شغلی کارگران منوط به تعادل بازار کار است

مدیرکل کار و تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان رویکرد دانش‌بنیان افزایش تولید محصولات و ارزآوری مؤثر را به همراه دارد، گفت: ایجاد ظرفیت جدید احیای ظرفیت راکد که حدود ۳۰۰ کارخانه قابل احیا بوده می‌تواند به موضوع اشتغال و امنیت شغلی کمک کند.

مدیرکل کار گیلان: امنیت شغلی کارگران منوط به تعادل بازار کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت سیاوش آقاجانی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت در مصلا این شهر با گرامیداشت هفته کار رو کارگر و اهمیت جایگاه کارگر در دین مبین اسلام اظهار کرد: امیدواریم با توجه به رویکرد دولت مبنی بر تکیه بر توانمندی‌های داخلی، اثرات تولید به‌صورت ویژه و برجسته مشاهده شود چراکه در این دولت توجه ویژه به اشتغال و صیانت از کارگر در  کنار هم موردتوجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شعار بزرگ اشتغال «یک‌میلیون و ۲۰۰ شغل» در سال و صیانت از نیروی کار در کنار هم بوده و در دستور کار است که افزایش ۵۷ درصد حقوق کارگر در مسیر صیانت از حقوق کارگر صورت گرفت گفت: با افزایش حقوق و حفظ نیروی کار در مسیر رونق تولید گام‌های مؤثری برداشته شده است.

مدیرکل کار و تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه تلاش برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در دستور کار دولت و مجلس است که نشان از دغدغه دولت در امنیت شغلی کارگران است، تصریح کرد: رویکرد دانش‌بنیان  افزایش تولید  محصولات و ارزآوری مؤثر را به همراه دارد و ایجاد ظرفیت جدید احیای ظرفیت راکد که حدود ۳۰۰ کارخانه قابل احیا بوده می‌تواند به موضوع اشتغال و امنیت شغلی کمک کند چراکه وقتی بازار کار به تعادل برسد کارگران از امنیت شغلی بالاتری برخوردار است.

آقاجانی با اشاره به اینکه چهار کلان طرح در دستور کار اداره کار بوده که اولین آن زیست‌بوم ملی اشتغال، بوده و صیانت کار و کارگر، تعاونی‌ها و تسهیل مجوزها را دنبال می‌کند، بیان کرد: نظام بازنشستگی و تأمین اجتماعی به‌عنوان فرایند رفاهی مردم دومین کلان طرح در دستور کار است تا بیمه‌های کارگران ساختمانی، بیمه‌های  بیماران خاص و تأمین اجتماعی و بازنشستگی کرد دنبال به‌صورت ویژه موردتوجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه رفاه مردم به‌عنوان ریشه‌کنی فقر در دستور کار است تا برای تأمین غذا، لباس و سقف بالای سر مشکلات آنان برطرف و باری از دوش آنان کم شود، گفت: مدیریت یکپارچه شرکت‌های زیرمجموعه کار و رفاه اجتماعی برای اداره صحیح در دستور کار است تا فساد و حقوق‌های نجومی از آن‌ها دور شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول