اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

عشق‌آباد میزبان کنفرانس بین‌المللی حفاظت از محیط زیست

کنفرانس بین المللی حفاظت از محیط زیست در ماه ژوئن سال جاری میلادی در عشق‌آباد برگزار می‌شود.

عشق‌آباد میزبان کنفرانس بین‌المللی حفاظت از محیط زیست

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس؛ کنفرانس علمی بین‌المللی «کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و چشم‌انداز مدیریت گاز» 23 ژوئن در عشق آباد برگزار می‌شود.

این نشست که به مسائل زیست محیطی در توسعه میادین نفت و گاز اختصاص دارد توسط شرکت ترکمن فروم و با همکاری شرکت های ملی نفت ترکمنستان برگزار خواهد شد.

برنامه ریزی شده چنین کنفرانس هایی سالانه برای بحث در مورد مشکلات زیست محیطی در بخش نفت و گاز برگزار شود. همکاری ترکمنستان و شرکتهای نفتی این کشور با سازمان های بین المللی و مؤسسات بزرگ نفت و گاز با تمرکز بر حفاظت از محیط زیست و ایجاد ترکمنستان سبز همواره توجه ویژه ای به مسائل زیست محیطی و به ویژه کاهش انتشار گاز متان و گازهای مرتبط در توسعه میادین نفت و گاز دارد.

«سردار بردی محمداف»، معاون وقت کابینه وزیران ترکمنستان نوامبر گذشته در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP 26) در گلاسکو با موضوعیت "تعهد جهانی در مورد متان" گفت: ترکمنستان علاقه مند به مطالعه دقیق طرح‌های جدید با در نظر گرفتن مشارکت اساسی است.

تعهد جامعه جهانی با هدف کاهش مجموع انتشار گاز متان جهانی تا سال 2030 به میزان حداقل 30 درصد از سال 2020 آغاز شد.

بیش از 90 کشور جهان از این طرح در گلاسکو حمایت کردند. ترکمنستان قصد دارد تا سال 2030 انتشار گازهای گلخانه‌ای را به صفر برساند و در آینده سالانه میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، و این هم به هزینه منابع مالی خود و هم با حمایت فنی و مالی سازمان‌های بین‌المللی خواهد بود.

شایان ذکر است که عشق آباد پیشنهاد افتتاح یک مرکز منطقه ای فناوری اقلیم آسیای مرکزی را ارائه کرد. پیش از این، دولت ترکمنستان ابتکاراتی را برای توسعه استراتژی آب سازمان ملل و برنامه ویژه سازمان ملل برای دریای آرال و حفظ اکوسیستم دریای خزر ارائه کرده بود.

نمونه ای از اثربخشی کارهای محوطه سازی در مقیاس بزرگ، پهنه های وسیع مزارع جنگلی در اطراف شهرها است که سالانه با میلیون ها نهال جدید پر می شود.

نمایندگان دولت ترکمنستان، روسای شرکت‌های نفت و گاز ملی و بین‌المللی، مدیریت ارشد سازمان‌های انرژی و همچنین موسسات و مراکز تحقیقاتی بزرگ بین‌المللی در کنفرانس ژوئن "کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در محیط زیست در شرایط تولید هیدروکربن و چشم انداز مدیریت شرکت خواهند کرد.

شرکت کنندگان در این رویداد در مورد فرصت های سرمایه گذاری بالقوه در زمینه منابع انرژی تجدید پذیر و تنوع بخش انرژی به سمت انرژی پاک تر آشنا می شوند، در مورد آخرین ابتکارات برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و گاز مرتبط در توسعه منابع انرژی ترکمنستان بحث می کنند.

این کنفرانس به دو صورت حضوری و آنلاین از جمله تشکیل جلساتی در حاشیه این مجمع با مدیریت بخش نفت و گاز ترکمنستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول