اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آشفتگی بازار محصولات کشاورزی و دامی در کهگیلویه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود 44 واحد مرغداری و تولیدات بالای گندم این شهرستان از کشتارگاه طیور و سیلو محروم است.

آشفتگی بازار محصولات کشاورزی و دامی در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید علی معتمدی‌پور در نشست بررسی مشکلات دامداران شهرستان اظهار کرد: تصمیماتی در سطح کلان کشور گرفته شده است و بخشی از وظایف صمت به جهاد کشاورزی واگذار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زیر ساخت این مواد غذایی و امنیت غذایی و اقتصادی  در بحث دامداری دامپروری است ، به همین دلیل بخش دام اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی اضافه کرد: سه کشتارگاه طیور در استان وجود دارد که از این تعداد 2 کشتارگاه در بویراحمد و یک کشتارگاه در گچساران فعال است.

این مسؤول افزود:  33 تا 44 مرغداری در شهرستان کهگیلویه بزرگ وجود دارد و نیاز به احداث کشتارگاه ضروری است و در کنار آن نیاز به سردخانه به شدت احساس می‌شود.
 
معتمدی، عنوان کرد: در سطح شهرستان یک کارخانه شیر وجود دارد که در حال حاضر فعال نیست و در تلاش هستیم که آن را فعال کنیم.

وی با اشاره به عدم فعالیت کارخانه شیر، گفت: دو مشکل عمده وجود دارد یکی تامین 2 ماشین حمل شیر و مشکل دیگر گازرسانی به آن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به میزان بالای تولیدات گندم و دیگر محصولات کشاورزی در شهرستان نسبت به دیگر شهرستان‌های استان ابراز کرد: متاسفانه نبود سیلو یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی این منطقه است.

معتمدی‌پور با اشاره به وضعیت اتحادیه‌ها در شهرستان کهگیلویه، گفت: اتحادیه ها در کهگیلویه نسبت به دیگر شهرستان‌ها ضعیف‌تر است و این نخستین نشستی است که  می‌تواند بارقه‌ای از امید ایجاد کند.

وی به مشکلات بخصوص در حوزه خوراک دام در شهرستان اشاره کرد و افزود: تقریبا نسبت به سال گذشته توزیع خوراک دام در بین دامداران رشد  60درصدی را نشان می‌دهد.

معتمدی‌پور با اشاره به افزایش قیمت گندم که حدود 12هزار تومان و  یک هزار تومان هم پاداش است، گفت:سیاست وزیر دولت جدید بر این است که تا قراردادی نباشد، هیچگونه تولیدی انجام نشود و محصولات کشاورزی باید دارای تضمین خرید باشند.

وی، تاکید کرد: هر محصولی که بر اساس خرید یارانه دولتی باشد باید نظارت بر فروش،و توزیع آن بر اساس قانون جدید صمت و کشاورزی انجام شود.

معتمدی‌پور گفت: به طور قطع تولیدکنندگان واقعی از این افزایش قیمت متضرر نمی‌شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، عنوان کرد: در ایام  پایانی سال میزان تولید مرغ  32 درصد افزایش داشته است و در ایام تعطیلات و گردشگرپذیر بشدت میزان نیازمان به مرغ به سه برابر و به 1189 تن در مدت مشابه سال گذشته رسید که از مرغ منجمد استفاده کردیم  که در 75 نقطه توزیع شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان،گفت: در بحث زیر ساختی مجموعا نزدیک به 40 میلیارد به سه پروژه سد کوهبرد، سد ایلی‌اباد و پروژه دشت‌بن لنده اختصاص داده شده است.

معتمدی‌پور، تصریح کرد: 104میلیارد تومان با توجه به تسهیلات تبصره ماده 18سهمیه داشتیم که با پیگیری‌های نماینده در سطح وزارتخانه و  استاندار میزان نیاز ما نزدیک به 850 میلیارد تومان بود که حدود 750میلیارد تومان در اختیار ما قرار دادند که جهش بزرگی در زمینه زیر ساختی و کشاورزی است.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول