اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های محروم اولویت بسیج سازندگی کاشان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: با تشکیل شورای جهادی شهرستان و برگزاری جلسات متعدد امسال برنامه‌های بسیج سازندگی را در راستای توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های محروم دنبال خواهیم کرد.

توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های محروم  اولویت بسیج سازندگی کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، کریم اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: قبل از تشکیل بسیج سازندگی نهادی به نام جهاد سازندگی داشتیم که متاسفانه این مجموعه با وزارت کشاورزی ادغام شد و به جهاد کشاورزی تغییر نام داد و پس از آن بود که خلاء حرکت‌های جهادی در کشور احساس شد.

وی افزود: اما به صورت موردی در بعضی مناطق کشور فعالیت‌هایی شکل گرفت و نهایتا در ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۹ فرمان تشکیل سازمان بسیج سازندگی در مجموعه سازمان بسیج به دستور رهبر معظم انقلاب با هدف سازماندهی، حمایت و هدایت نیروهای مردمی صادر شد و تاکنون نیز کارنامه درخشانی را به ثبت رسانده است. 

اکبری با بیان اینکه هدف از تشکیل بسیج سازندگی جهت‌دهی و ساماندهی نیروهای مردمی است، افزود: گروه‌های جهادی لزوما کسانی هستند که تشکیل گروه داده و مشغول فعالیت جهادی هستند و این حرکت های خودجوش مردمی بسیار ارزشمند است و از آن حمایت می کنیم.

سازماندهی گروه‌های جهادی فعال در شهرستان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با اشاره به راه‌اندازی سامانه ملی اطلس افزود: در راستای سازماندهی فعالیت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی همه گروه‌های مردمی و جهادی بسیج اقدام به ثبت نام در سامانه اطلس نموده‌اند، که تعداد ۲۱۷ گروه جهادی از شهرستان کاشان تا کنون در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت ۷۱ گروه جهادی در سال ۱۴۰۰ گفت: از آنجا که در روستاها و مناطق حاشیه‌ای شهر مشکلاتی وجود داشته، تاکید شده تا در اولویت حل مسائل و مشکلات شهرستان کاشان باشند اما در برخی موارد اقدامات جهادی در کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان نیز انجام شده است.

اکبری با اشاره به اجرای طرح خانه محرومین از سوی بسیج سازندگی کاشان، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ با پشتیبانی مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان، برای نیازمندان تحت پوشش آن کمیته، طرحی با عنوان خانه محرومین اجرا شد که در طی آن ۶۷ مورد فعالیت عمرانی صورت پذیرفته که شامل ۲۱ مورد احداث خانه جدید و ۴۶ مورد ترمیم و تعمیر است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با بیان این که تقویت اقتصاد و‌ اشتغال خانگی با محوریت تولید یکی از اهداف اصلی سازمان بسیج سازندگی است، گفت: در طول دو سال گذشته تعداد ۸۱ صندوق قرض‌الحسنه در شهرستان کاشان با حداقل ۳۰ عضو تشکیل شده و در سال گذشته ۱۵ مورد وام اشتغال‌آفرینی به ارزش کلی ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۶۸ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات در سال ۱۴۰۰ گفت: در سال گذشته ۶۸ نیروگاه خورشیدی از طریق اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ تا ۷ درصد به ارزش کلی سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و با اولویت خانواده‌های محروم راه‌اندازی شده است.

اکبری ضمن اشاره به ۷ مرحله توزیع بسته‌های معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه گفت: در سال گذشته در ۷ مرحله کمک مومنانه تعداد هفده هزار و ۶۰۰ بسته ارزاق به ارزش هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان توزیع شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان افزود: در راستای تحکیم و ترویج ازدواج جوانان تعداد ۱۱۵ سرویس جهیزیه و سیسمونی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان توسط مجموعه بسیج تامین شده است. 

وی با ترسیم چشم‌انداز بسیج شهرستان کاشان در سال ۱۴۰۱ در حوزه خدمات اجتماعی، بیان‌کرد:با تشکیل شورای جهادی شهرستان و برگزاری جلسات متعدد برنامه‌های بسیج سازندگی را در راستای توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های محروم دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول