اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بزرگداشت استاد «فروزانفر» تکریم علم و پژوهش سخت‌کوشی است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بزرگداشت استاد بدیع‌الزمان فروزانفر تکریم، علم و دانش، پژوهش، سخت‌کوشی و همت است.

بزرگداشت استاد «فروزانفر» تکریم علم و پژوهش سخت‌کوشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه «محمدرضا سوقندی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران و مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد امور استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تکریم علم، دانش و پژوهش، سخت کوشی وهمت استاد فروزانفر از اهداف این همایش است.

وی افزود: برای شناخت تاریخ ادبیات، فرهنگ و تمدن خود، انتقال آن به نسل جدید و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باید هویت ایرانی و اسلامی خود را حفظ و از بحران هویت، گسست نسل‌های جدید با ریشه و پیشینه خود با اقدامات فرهنگی جلوگیری کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران و مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد امور استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی تصریح کرد: برگزاری اینگونه همایش‌ها در راستای شناخت شخصیت‌های تأثیرگذار تاریخ معاصر و معرفی میراث فرهنگی، ادبی و مکاتب فلسفی، حکمت و تاریخ مورد تأکید است.

سوقندی یادآور شد: «محمد حسین بشرویه‌ای» معروف به بدیع‌الزمان فروزانفر از مفاخر ارزشمند و قابل تقدیری حوزه و دانشگاهی است که دانش‌آموخته حوزه علمیه مشهد بوده و در محضر ادیب نیشابوری با علوم مذهبی و قرآنی آشنا شد و تا پایان عمر این ارتباط با علوم دینی در آثار وی آشکار بود.

وی خاطرنشان کرد: «فروزانفر» در علوم جدید و دانشگاهی نیز از استادان دانشگاه تهران بوده و به‌عنوان مولوی پژوه و مولوی‌شناس معرفی می‌شود. 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران و مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد امور استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی گفت: استاد فروزانفر در معرفی آثار مولوی در همه زمینه‌ها، نظم، نثر، مثنوی، فیه و مافیه نقش به‌سزایی داشته و در کاری نو، نگاهی بدیع و خاص به آثار مولوی دارد و کتاب احادیث مثنوی را به خوبی شرح‌نویسی می‌کند.

سوقندی گفت: بزرگداشت این افراد، بزرگداشت یک شخص یا فرد نیست بلکه مجموعه‌ای از فرهنگ ایرانی و اسلامی و آشنا شدن جوانان با تمدن و فرهنگ اسلامی است گرچه در قید حیات  نیست اما متعلق به فرهنگ ایرانی واسلامی است.

وی با بیان اینکه بزرگداشت وی تکریم علم، دانش و پژوهش، سخت‌کوشی و همت است، افزود: جوانان ما باید با افرادی که در علم و فرهنگ علی‌رغم نبود امکانات تلاش کرده و به مقامات علمی راه یافتند آشنا شوند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران و مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد امور استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی اظهار داشت: باید یکسری ناشران و مؤسسات آثار استاد فروزانفر را بازبینی و باز نشر و با استفاده از امکانات جدید به شیوه‌های جدید تبدیل به نرم‌افزارهایی به روز کنند.

سوقندی با اشاره به برقراری پیوند بین علوم جدید و قدیم استاد فروزانفر، افزود: وی به فلسفه، حکمت، تاریخ و ادبیات، علوم عقلی هم پرداخت و از جامعیت برخوردار بود و فقط در یک رشته خاص تخصص نداشت بلکه در علوم حوزوی و جدید در حد توان و نیاز صاحب نظر بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تکرار این همایش‌ها می‌تواند ابعاد مختلف شخصیت او را برای نسل جدید و نه فقط در خراسان بلکه در کشور و جهان معرفی کند.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول