اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

بیش از۳ هزار تن ماهی از دریاچه پشت سد ارس صید شد

مدیر شیلات و آبزیان پلدشت گفت: سه هزار و ۶۰۰ تن ماهی از ذخایر منابع آبی دریاچه پشت سد ارس در این شهرستان صید شد.

بیش از۳ هزار تن ماهی از دریاچه پشت سد ارس صید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی میدیر شیلات و آبزیان پلدشت محمد مقدم اظهار داشت: سه هزار و ۶۰۰ تن ماهی از ذخایر منابع آبی دریاچه پشت سد ارس در این شهرستان صید شد.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد این میزان صید توسط تعاونی‌ها در پلدشت صید و روانه بازار مصرف شده است، افزود: ۴۰۰ صیاد فعال در قالب تعاونی صید و صیادی در این شهرستان کار می‌کنند ولی سهم ناچیزی از این صیدها دارند.

مدیر شیلات و آبزیان پلدشت ادامه داد: ۷۵ درصد از ماهیان این منبع عظیم آبی توسط صیادان غیر مجاز بومی صید می‌شود که آسیبی جدی به صنعت شیلات این منطقه و اشتغال مردم محلی و بومی است.

 مقدم گفت: ممنوعیت صید و صیادی در این منبع آبی با هدف زاد ولد ماهیان و حفظ ذخایر از هم اکنون تا شهریور ماه امسال آغاز و مقرر شده امسال برای حفظ و بازسازی ذخایر رودخانه مرزی ارس و حمایت از تعاونی‌های صید و صیادی سه میلیون قطعه انواع بچه ماهی در این رودخانه رهاسازی شود.

وی با اشاره به ظرفیت تولید سه هزار و ۷۰۰ تنی انواع آبزیان در منابع آبی رودخانه ارس ادامه داد: برندهای مهم این زیست بوم ارزشمند برای آبزیان شمال غرب از بین رفته و تنها راه احیای آن افزایش نیروهای حفاظتی و نیز تعامل تنگاتنگ شیلات، مرزبانی و محیط زیست است.

این مقام مسوول با اشاره به ارزیابی شاه میگوی دریاچه پشت سد ارس در ۱۰ روز گذشته خاطرنشان کرد: در ۳۵۰ تله کارگذاری شده در این منبع آبی فقط هشت شاه میگو مشاهده شده که بیانگر وضعیت بحرانی و رو به نابودی این جاندار ارزشمند در دریاچه پشت سد ارس است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول