اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کشف ۵۵ فقره سرقت درخراسان‌جنوبی

جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی از اجرای طرح مقابله با مالخران اموال مسروقه ظرف مدت ۷۲ ساعت خبر داد و گفت: در این رابطه ۳۷ سارق و مالخر دستگیر شده است.

کشف ۵۵ فقره سرقت درخراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ «حسن شجاعی‌نسب» جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: کنترل صنوف و مقابله با مالخران با هدف دستگیری مالخران اموال مسروقه در استان خراسان جنوبی به مرحله اجراء گذاشته شد.

وی بیان داشت: با رصد اطلاعاتی مأموران پلیس آگاهی استان مشخص شد که تعدادی افراد در محل‌های مشخصی به مالخری اموال مسروقه می‌پردازند و سارقان با تردد در این مکان‌ها اموال سرقتی را به قیمت ناچیزی می‌فروشند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی افزود: یکی از عوامل افزایش سرقت، سهولت فروش اموال به سرقت رفته توسط سارقان است و این افراد با اطمینان از اینکه اموال سرقتی را به راحتی به فروش می‌رسانند بر تکرار جرم سارقان افزوده است.

شجاعی‌نسب مطرح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، طرح مقابله با مالخران و صنوف متخلف به مدت ۷۲ ساعت در استان اجرایی شد و کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی نقاط جرم‌خیز موفق به شناسایی و دستگیری ۳۷ نفرسارق و مالخر شدند و در این خصوص ۵۵ فقره پرونده سرقت کشف کردند.

وی تصریح کرد: از ابتدای طرح نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۰ درصد افزایش کشفیات و ۶ درصد وقوع کل سرقت‌ها در سطح استان کاهش داشته که این مهم ناشی از اقدامات به موقع و اشراف اطلاعاتی پلیس بوده است.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مالخران اموال مسروقه با خرید اموال سرقتی سارقان آن‌ها را به سرقت تشویق می‌کنند از شهروندان خواست قبل از خرید لوازم دست دوم از دست فروشان و سایت‌های اینترنتی با مراجعه به سایت نما پلیس آگاهی از اصالت و سرقتی نبودن آن اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول