اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکن محرومان در خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: سهمیه استان از ۲۰ هزار واحد مسکونی که بناست با مشارکت بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان در سطح ملی احداث شود ۵۰۰ واحد بود که با رایزنی‌هایی که صورت گرفت این سهمیه دو برابر شد و به یک هزار واحد افزایش یافت.

ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکن محرومان در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «جواد قناعت» استاندار خراسان‌جنوبی ظهر امروز در دیدار مدیرکل، معاونین و مدیران تابعه بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان، اظهار داشت: اگر چه سرعت در ساخت واحدهای مسکونی برای ما مهم است اما باید در روند احداث، دقت نظر لازم صورت گیرد تا جای هیچ ابهام و سؤالی را باقی نگذارد.

وی بیان داشت: کیفی‌سازی در مسکن محرومین باید به گونه‌ای مراعات شود که کسی نتواند به کیفیت کار در واحدها ایرادی بگیرد.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه شاهد کارهای خوب و جهادی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح ملی هستیم، افزود: در سفر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به استان شاهد اتفاقات بسیار کم نظیری در بحث مسکن محرومین در سطح ملی بودیم.

قناعت متذکر شد: سهمیه استان از ۲۰ هزار واحد مسکونی که بناست با مشارکت بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان در سطح ملی احداث شود ۵۰۰ واحد بود که با رایزنی‌هایی که صورت گرفت این سهمیه دو برابر شد و به یک هزار واحد افزایش یافت.

وی افزود: با وجود اینکه استان‌های زیادی متقاضی بودند که پایلوت اجرای طرح احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی در سطح ملی باشند خراسان‌جنوبی این مهم را میزبانی کرد و این طرح از استان ما آغاز شد.

استاندار خراسان‌جنوبی به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بحث احداث مسکن محرومین در سطح استان طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: این اقدامات سبب شده خراسان‌جنوبی در رقابت با دیگر استان‌ها رتبه قابل توجهی داشته باشد.

قناعت با تأکید بر اینکه به دنبال تحقق توسعه متوازن در سطح استان هستیم، خاطرنشان کرد: باید در توزیع سهمیه شهرستان‌ها از مسکن محرومین دقت شود و هدف‌گذاری، اجرای عادلانه پروژه‌ها و طرح‌ها در سطح استان باشد.

«قاسم تنها» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار ضمن تشریح اقدامات این نهاد طی یک سال گذشته، گفت: در قالب تفاهم‌نامه بنیادمسکن و بنیاد مستضعفان به هر متقاضی علاوه بر تسهیلات بانکی، مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، ۲ هزار کیلوگرم میلگرد و ۱۰ تن سیمان تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: سهمیه استان از محل این تفاهم نامه هزار واحد است که تاکنون برای ۵۵۱ متقاضی تشکیل پرونده شده و تعداد ۴۴۱ متقاضی نیز پروانه ساختمانی دریافت نموده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب خراسان‌جنوبی با اشاره به پیشرو بودن استان در بحث مقاوم‌سازی مسکن، تأکید کرد: در حالی که میانگین مقاوم‌سازی مسکن در کشور ۵۲ درصد است و این رقم در خراسان‌جنوبی ۵۳.۵ درصد است.

تنها خاطرنشان کرد: سهمیه قیر استان که طی مدت ۶ سال (از ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹) به میزان ۷۶.۲۰۰ میلیارد تومان بوده طی یک سال گذشته به ۹۰ میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول