اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

توضیحات مدیر سازمان آرامستان اصفهان درباره ایجاد حفره در کنار برخی قبور

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های اصفهان در واکنش به انتشار تصاویری از ایجاد حفره در کنار برخی قبور گفت:بعد از گذشت زمان طولانی و در مواقع بارندگی و یا شست‌وشوی قبور توسط زائرین، آب با ایجاد چسبندگی در قسمت‌های غیر متراکم خاک، باعث تراکم و نشست می‌شود که این یک مسأله طبیعی و عادی است.

توضیحات مدیر سازمان آرامستان اصفهان درباره ایجاد حفره در کنار برخی قبور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان در پی انتشار تصاویری از نشست و ایجاد حفره در برخی قبور در آرامستان اصفهان، علی حاجیان مدیرعامل سازمان آرامستان‌های اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: این موضوع یک مسأله طبیعی و عادی می‌باشد؛ بدین نحو که پس از عملیات حفاری و متعاقب آن خاکسپاری اموات، خاک غیر متراکم و به اصطلاح خاک دستی بر روی لحد و قسمت‌های بتنی قبور ریخته می‌شود و امکان فشرده سازی آن به جهت احتمال شکسته شدن  لحدهای استفاده شده نیست.

وی  افزود: در ادامه کار با انجام عملیات شفته‌ریزی نسبت به نصب سنگ‌های قبور اقدام می‌شود که بعد از گذشت زمان طولانی و در مواقع بارندگی و یا شست‌وشوی قبور توسط زائرین، آب با ایجاد چسبندگی در قسمت‌های غیر متراکم خاک، باعث تراکم و نشست قسمت‌های غیرمتراکم می‌شود که این یک مسأله طبیعی و عادی است و هیج آسیبی به متوفی و قبور نخواهد رسید.

حاجیان خاطرنشان کرد: جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، کما اینکه این موضوع به طور دائم توسط کارشناسان فنی و عمرانی سازمان رصد و در صورت بروز چنین مواردی، سریعا نسبت به رفع مشکل موجود اقدام می‌‌شود.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول