اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کنترل چاه‌های غیر مجاز دورود از دستمان خارج است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: کنترل چاه‌های غیر مجاز در شهرستان به دلیل تخلفات زیاد دورود مشکل است، در واقع کنترل این شهرستان از دستمان خارج است.

کنترل چاه‌های غیر مجاز دورود از دستمان خارج است

احمد گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه تا حدود زیادی توانسته‌ایم چاه‌های غیر مجاز را در استان کنترل کردیم، اظهارکرد: البته به جز شهرستان دورود که کنترل چاه‌های غیر مجازآن به دلیل سود سرشار ناشی از کشت برنج از دستمان رفته است.

وی افزود: سال گذشته 102 حلقه چاه غیر مجاز را پرکردیم همچنین 25 دستگاه حفار غیرمجاز را که شبانه در سطح استان اقدام به حفر چاه می‌کردند توقیف کردیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ی لرستان گفت: نکته جالب اینکه بیشتر این دستگاه‌ها غیر بومی متعلق به استان‌های همجوار بودند که با استفاده از روش‌های خاص شبانه در محیط‌های سربسته اقدام به حفر چاه می‌کردند.

گودرزی با بیان اینکه دو شهرستان سلسله و ازنا فاقد چاه غیر مجاز هستند، افزود: مابقی شهرستان‌ها هم نمی‌شود گفت چاه غیر مجاز ندارند بلکه قابل کنترل و شناسایی هستند؛ مشکل ما شهرستان دورود است که تخلفات در آن زیاد است طرف حاضر است 100 میلیون تومان یا 200 میلیون تومان هزینه کند تا شبانه چاهی حفر کند.

وی گفت: همکاران ما هر شب گزارش می‌دهند اما واقعیت این است که آب منطقه‌ای به تنهایی حریف متخلفان نیست، زیرا بارها جاده را روی همکاران ما بسته و حتی در مواردی اقدام به تیراندازی هم کرده‌اند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ی لرستان خاطرنشان کرد: برای برخورد با چاه‌های غیر مجاز در شهرستان دورود نیاز به همکاری و هم افزایی نیروی انتظامی و دستگاه قضا است.

گودرزی با بیان اینکه لرستان بعد از ایلام کمترین چاه غیر مجاز را در سطح کشور دارند، اظهار کرد: البته همین تعداد چاه غیر مجاز هم پذیرفتنی نیست، زیرا نباید چاه غیر مجاز وجود داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های مجاز نیز توضیح داد: از 7 هزار و 500 چاه مجاز استان در حوزه کشاورزی، آشامیدنی و صنعت 1600 کنتور نصب شده که عدد کمی است اما چون اجباری کرده‌ایم این روند سرعت بیشتری پیدا کرده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شکت آب منطقه‌ی لرستان گفت: ما نصب کنتور روی چاه‌های مجاز را به شدت در دستور کار داریم و هر کسی برای تمدید برق، پروانه و موارد دیگر به شرکت آب منطقه‌ای مراجعه کند او را مکلف به نصب کنتور می‌کنیم.

 گودرزی عنوان کرد: سال گذشته 107 کنتور روی چاه‌های مجاز نصب کردیم، اما ظرف همین یک ماه گذشته 50 کنتور نصب کردیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول