اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

در سال جاری133 مدرسه در خراسان شمالی نوسازی می‌شوند

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی گفت: در استان، ۱۳۳ مدرسه با ۴۴۰ کلاس درس با مساحت ۹۰ هزار مترمربع در دست اقدام برای نوسازی است.

در سال جاری133 مدرسه در خراسان شمالی نوسازی می‌شوند

امین فلاح کوشکی، مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری، مجموع ردیف اعتبارات دولتی به رقم ۳۵۰ میلیارد تومان رسید که از این میزان ۲۵۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد.

وی گفت: ردیف اعتباری نوسازی مدارس در سال تحصیلی جاری در مقایسه با سال قبل با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی به مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی افزود: در حال حاضر در استان خراسان شمالی، ۱۳۳ مدرسه با ۴۴۰ کلاس درس با مساحت ۹۰ هزار مترمربع در دست اقدام است.

این مقام مسئول یادآور شد: گفتنی است که در استان خراسان شمالی ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی ویژه مدارس بوده که ۷۰ درصد تخصیص پیدا کرد و براین اساس ۱۳ پروژه در سطح استان در دست اجرا هستند.

فلاح کوشکی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری در زمینه خرید تجهیزات مدارس، در مجموع ۳۱ میلیارد تومان، اعتبار شده است، گفت: تجهیزات شامل ۵۲ سیاه چادر برای دانش آموزان عشایری، تجهیزات فنی و حرفه ای مبلغ ۶ میلیارد تومان، خریداری یک هزار تبلت و ۳۰ موردنمایشگر بوده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار خرید تجهیزات سال تحصیلی گذشته ۱۷ میلیارد تومان بوده، افزود: این مبلغ اعتبار تجهیزات در سال جاری رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در زمینه قیر رایگان اختصاص یافته به مدارس خراسان شمالی، با رشد سه برابری از پنج میلیارد تومان اعتبار به ۱۷ میلیارد تومان در سال تحصیلی جاری رسیده است.

فلاح کوشکی یادآور شد: لازم به ذکر است که مجموع تعهدات خیران مدرسه‌ساز در خراسان شمالی طی سال گذشته ۳۴ میلیارد تومان بوده که این مبلغ در سال جاری به ۴۴ میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی هر ۱۰ روز یک مدرسه و ۲.۵ روز یک کلاس درس به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین در سال تحصیلی گذشته در مجموع ۸۴ پروژه با ۱۵۱ کلاس درس و ۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید و تحویل آموزش و پرورش شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول