اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کردستان از آب شرب آلوده به آرسنیک رنج می‌برد

رئیس شورای اسلامی استان کردستان آب آلوده به آرسنیک و نیترات در شهرستان قروه و سقز را از مشکلات استان بیان کرد و گفت: استاندار کردستان دستور شفاف‌سازی در این زمینه را صادر کرده است.

کردستان از آب شرب آلوده به آرسنیک رنج می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، وحید رضایی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها که به مناسبت هفته شورا برگزار شد، با تبریک روز شورا اظهار کرد: شورا بر اساس کلام قرآنی، شرعی و شورایی   برای پیشبرد سریع برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و سایر موارد تشکیل شده و در این راستا فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: شوراها پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند و از دولتمردان انتظار هست که از این ظرفیت به نحو احسن در راستای خدمت بیشتر به مردم بهره بگیرند.

وی افزود: شوراها بازوی قدرتمند و توانمند برای مردم و مسوولان هستند و حفظ جایگاه آنها از سوی مسوولان امری ضروری است.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان عنوان کرد: شوراها به دلیل نفوذی که در بین مردم دارند می‌توانند زمینه مشارکت‌های اجتماعی در عرصه‌های مختلف را فراهم سازند.

وی در ادامه به برخی مشکلات در حوزه مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: دستفروشان و وانت بارها از مشکلات جدی در سطح استان است که بیشتر شهرستان‌ها با آن دست به گریبان هستند.

رضایی اضافه کرد: ساماندهی دست‌فروشان باید با برنامه‌ریزی مناسب و حفظ کرامت و کمک به اقتصاد دستفروشان صورت بگیرد.

وی انتقال آب‌های غرب استان به شرق استان را از دیگر نیازهای ضروری خواند گفت: مدیریت سدهایی که در استان وجود دارد در دست سایر استان‌هاست و حق مردم در این زمینه ضایع می‌شود که کمترین انتظار، واگذاری مدیریت سدها به خود استان.

رئیس شورای اسلامی استان کردستات گفت: در جانمایی و انتخاب زمین ساخت مسکن ملی در سطح استان به درستی عمل نشده و بیشتر به سمت حاشیه شهر و ناهمواری‌ها رفته است.

وی اضافه کرد: ایجاد نهضت احداث و بهسازی جاده ها به ویزه مسیرهای دسترسی روستایی و رساندن استان به شاخص کشوری در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی آب الوده به آرسنیک و نیترات در شهرستان قروه و سقز را از دیگر مشکلات استان بیان کرد و گفت: استاندار کردستان دستور شفاف‌سازی در این زمینه را صادر کرده است و باید در جلسه شورای معادن در اردیبهشت و یا خردادماه اعلام شود.

به گفته رضایی، در شهرستان قروه بالغ بر ۲۰ هزار نفر درگیر این مشکل هستند و باید هرچه زودتر چاره‌اندیشی شود.

وی نجات‌بخشی دریاچه زریوار را دیگر مطالبه مردم از مسوولان دانست و گفت: رشد نیزارها در دریاچه زریوار مرگ این ظرفیت ارزشمند را فراهم کرده است که باید هرچه سریع‌تر نسبت به نجات‌بخشی آن کار شود.

رضایی اضافه کرد: ساماندهی فاضلاب روستاها و مشکلات سیستم انتقال آب به ویژه در شهرهای کوچک از مشکلات جدی است که همواره مورد مطالبه مردم بوده است.

وی به مساله پسماند به ویژه در شرق استان اشاره کرد و گفت: مکان مشخص و استانداردی برای دفع پسماند وجود ندارد و شهرداری برخی شهرهای استان برای این موضوع محکوم به پرداخت جرایم هنگفتی شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی کردستان اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری به ویژه در سروآباد با توجه به ثبت جهانی منطقه اورامان، انتظار از مسوولان است.

وی افزود: شورای استان در این دوره به دلیل برخی مسائل پشت پرده و سیاسی‌کاری‌ها خیلی دیر شروع به کار کرد، مسوولان دوست ندارند شوراها در کنارشان قرار گیرد و همین مساله موجب تنزل جایگاه شورا شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: دولت روحانی برای شورا به اندازه یک بقال سرکوچه هم ارزش قایل نمی‌شد و فرمانداران با شوراها سلیقه‌ای برخورد می‌کردند.

وی اضافه کرد: اکثر شهرداری‌های استان کردستان با کمبود اعتبارات مواجه هستند که جبران ان در گرو ایجاد زمینه‌های درآمد پایدار است.

وی افزود: تا زمانی که شهرداری‌ها درآمد پایدار نداشته باشند همواره در تامین هزینه‌ها باید اویزان دولت باشند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول