اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

برگزاری اجلاسیه کشوری «روحانیون آزاده» در قزوین

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان گفت: اجلاسیه کشوری «روحانیون آزاده» 26 اردیبهشت ماه به میزبانی قزوین برگزار می شود.

برگزاری اجلاسیه کشوری «روحانیون آزاده» در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سپاه استان برگزار شد، اظهار کرد: اولین اجلاسیه کشوری «روحانیون آزاده» و همایش یادواره شهدای روحانی استان، 26 اردیبهشت ماه در قزوین برگزار می شود.

وی افزود: در این همایش کشوری یک روزه، 80 آزاده روحانی از سراسر کشور حضور دارند.

معبودی خاطر نشان کرد: در ابتدای خرداد ماه سال جاری کنگره چهار هزار روحانی در قم برگزار می شود که به این منظور وظایفی به استان ها واگذار شده و استان قزوین میزبان اجلاسیه روحانیون آزاده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) خاطر نشان کرد: این اجلاسیه درصدد آن است شخصیت انسان والا مقامی چون مرحوم سید علی اکبر ابوترابی را که از افتخارات استان قزوین است، معرفی کند.

وی یادآور شد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب موفقیت در برابر دشمنان شده از این رو جامعه همچنان نیازمند بسط این فرهنگ است و باید در عرصه های مختلفی مانند فرهنگی، اقتصادی و سیاسی همچنان فرهنگ جهادی و ایثار و شهادت تداوم یابد.

معبودی عنوان کرد: تجلیل از مقام شامخ آزادگان یکی از اهداف اجلاسیه است چرا که روحانیون نقش زیادی در پیشتازی جبهه ایثار و شهادت داشتند.

وی تاکید کرد: حفظ روحیه رزمندگان در دوران دفاع مقدس یکی از کارهایی است که روحانیون بر عهده داشتند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) اضافه کرد: ترویج مهارت دین و اخلاق از جمله اقدامات دیگری است که توسط روحانیون انجام می شود.

وی با اشاره به شهادت روحانیون در حرم رضوی گفت: اینکه روحانیت را در حرم رضوی اینگونه به شهادت می رسانند نشان از اثرگذاری خوبی است که آن ها در جامعه داشتند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سالروز شهادت شهید مطهری به عنوان هفته عقیدتی نامگذاری شده است که این نامگذاری دلایل مختلفی دارد.

وی اضافه کرد: اولین دلیل نامگذاری، ارتباط دائمی و مستمر پاسداران و بسیجیان با افکار شهید مطهری است.

معبودی اعلام کرد: مهم ترین رکن تشکیل دهنده سپاه  مسائل اعتقادی است از این رو عامل حفظ اعتقادات سپاه و بسیج بهره گیری از اندیشه های بلند است. 

وی خاطرنشان کرد: از 12 اردیبهشت تا 20 اردیبهشت هفته عقیدتی سیاسی نامگذاری شده و هر روز این هفته نام های مختلفی را به خود اختصاص داده است. 

معبودی ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جماعت در شهرستان ها، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، برگزاری نشست حکمت مطهر در حوزه ها و پایگاه های مقاومت، تقدیر از مربیان و مروجان و افسران عرصه فرهنگی، دیدار با خانواده شهدای عرصه فرهنگ و برگزاری نمایشگاه های کتاب از جمله برنامه های هفته عقیدتی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) در پایان گفت: برگزاری مسابقه کتاب خوانی و خلاصه نویسی کتب شهید مطهری از دیگر برنامه های این هفته است که در تلاشیم تا آنچه که در اندیشه های شهید مطهری قرار داشت را تدوین کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول