اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

چین 5 ماهواره برای رصد زمین از دریای چین شرقی پرتاب کرد

چین در ساعت 11:30 صبح روز شنبه به وقت پکن پنج ماهواره را با موشک حامل Long March-11 از سکویی در دریای چین شرقی به مدار زمین فرستاد.

چین 5 ماهواره برای رصد زمین از دریای چین شرقی پرتاب کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، ماهواره های جدید چین برای رصد زمین با موفقیت وارد مدار از پیش تعیین شده خود شده اند و خدماتی همچون بررسی منابع طبیعی، برنامه ریزی شهری، نظارت بر بلایای طبیعی و سایر وظایف محوله را انجام خواهند داد.

ماهواره های جدید بخشی از سری ماهواره‌های Jilin-1 Gaofen هستند. کلمه gaofen در زبان چینی مخفف عبارت "دارای دقت بالا" است. انتظار می‌رود چین تا سال 2025 تعداد 138 ماهواره در مدار زمین داشته باشد و آنها را به بزرگترین مجموعه رصد تجاری از فضا مبدل کند.

این کشور به دنبال گسترش بیشتر دامنه مانور پرتاب‌های دریایی انواع فضاپیما و کسب تجربه برای ماموریت‌های پرتاب دریایی راه دور در آینده است.

دونگ شیائوبین، معاون پروژه موشکی Long March-11 در آکادمی چین در این مورد گفت: اکثر پرتاب‌های موشکی از خشکی انجام می‌شود، اما فناوری پرتاب موشک مبتنی بر حضور در دریا برای برنامه فضایی چین حیاتی است زیرا انعطاف‌پذیری و ایمنی بیشتری را برای پرتاب فضاپیما فراهم می‌کند. گفتنی است خط ساحلی طولانی چین مکان های زیادی را برای پرتاب های دریایی در دسترس قرار می دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول