اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

هشدار؛ کلاهبرداران اینترنتی در کمین روزه‌داران

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شهروندان خواست، فطریه خود را از طریق سایت‌ها و مؤسسات معتبر که از طریق رسانه ملی اعلام می‌شود، پرداخت کنند.

هشدار؛ کلاهبرداران اینترنتی در کمین روزه‌داران

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتای استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با تبریک پیش رو بودن عید سعید فطر اظهار داشت: در کنار خجسته بودن این عید مسلمین، باز هم شاهد هستیم که برای جمع‌آوری فطریه و کفاره روزه، در فضای مجازی خصوصاً شبکه‌های اجتماعی، تبلیغاتی نظیر ما وجوه نقد شما را به مستحق حقیقی می‌رسانیم یا در پوشش عناوین دروغین مؤسسه‌های خیریه و سازمان‌های رسمی بهزیستی و کمیته امداد که مورد اعتماد مردم هستند، به دنبال کلاهبرداری از آنان هستند. 

وی افزود: شهروندانی که فریب این کلاهبرداران سایبری را بخورند، امکان دارد علاوه براینکه وجوه نقد واریزی به حساب کلاهبرداران واریز می‌شود، با هدایت آن‌ها به درگاه‌های اینترنتی جعلی بانکی، مشخصات حساب آن‌ها فیشینگ شده و در اقدام بعدی، کل موجودی حساب آن‌ها به‌سرقت رفته و یا از حساب آن‌ها برای مقاصد مجرمانه دیگری، سوء استفاده شود. 

رئیس پلیس فتای استان بوشهر با اشاره به اینکه کاربران فضای مجازی برای کمک به نیازمندان حتماً به مؤسسات خیریه شناخته شده و دارای مجوز مراجعه کنند و فریب پیام‌ها و سایت‌های جعلی را نخورند، از عموم مردم خواست به هیچ عنوان به کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به جمع‌آوری کمک مالی به نام مؤسسه‌های خیریه می‌نمایند اعتماد نکنند. 

سرهنگ قاسمی بیان داشت: مجرمین سایبری با سوء استفاده از این فضای معنوی و اقدام خداپسندانه و انسان‌دوستانه مردم، اقدام به طراحی صفحات و درگاه‌های جعلی با مشخصات ظاهری مشابه با مؤسساتی اعم کمیته‌امداد و بهزیستی نموده و با این طریق اطلاعات حساب کاربران کمک‌کننده را کپی و فیشینگ نموده و در ادامه موجودی حساب آن‌ها را به‌سرقت می‌برند. 

وی در این راستا و برای پیشگیری از آسیب‌پذیری و جلوگیری از ایجاد ضرر و زیان به کاربران توصیه کرد تا در صورت امکان، مبالغ مربوط به فطریه یا کفاره احتمالی روزه‌های خود را به صورت حضوری به افراد مستمند واجد الشرایط یا با مراجعه به شعب کمیته امداد و بهزیستی و مؤسسات خیریه رسمی، پرداخت کنند. 

رئیس پلیس فتای استان بوشهر گفت: اگر به هر علتی قصد دارید از طریق پرداخت اینترنتی اینکار را انجام دهید، برای اطلاع از آدرس صحیح ارگان‌ها و مؤسسات مذکور، به خبرگزاری‌های معتبر خصوصاً اطلاع‌رسانی صدا و سیما توجه شود.

سرهنگ قاسمی همچنین خاطرنشان کرد: جهت واریز مبالغ به حساب مؤسسات خیریه اعم از کمیته امداد، بهزیستی برای کمک‌های نوع دوستانه، شخصاً آدرس سایت‌های معتبر اصلی آن ارگان در قسمت آدرس بار (Address bar) مرورگر اینترنتی تایپ نموده و از رفتن و باز کردن لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف یا در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ شده خودداری نموده و در زمان پرداخت از رمزهای دوم یکبار مصرف، استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول