اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نباید از تربیت جوانان در عرصه سرود اشعار فاخر غافل بمانیم/ اگر جای سرود در جامعه کمرنگ است باید به تشکلات فرهنگی و هنری روی آورد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: نباید غافل از تربیت و راهنمایی جوانان که در عرصه سرودن اشعاری فاخر و شایسته منطبق با آموزه‌های دینی و انقلابی فعالیت می‌کنند، شویم.

نباید از تربیت جوانان در عرصه سرود اشعار فاخر غافل بمانیم/ اگر جای سرود در جامعه کمرنگ است باید به تشکلات فرهنگی و هنری روی آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد رعیت عصر امروز در آیین اختتامیه مرحله استانی نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر که در حسینیه عاشقان ثارالله شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: برای تقویت این مسیر گروه‌ها و نهادهای مردمی باید تقویت شود اگر جای این گونه فعالیت‌ها در جامعه خالی و یا کمرنگ است باید به تشکلات فرهنگی و هنری روی بیاوریم.

وی با گرامیداشت نام و یاد «مرحوم نادر طالب‌زاده» مجری و برنامه‌ساز باسابقه تلویزیون تصریح کرد: اگر می‌خواهیم نظام شکوهمند انقلاب اسلامی با بهره‌مندی از قابلیت‌های متعدد هنری و فرهنگی در گام دوم انقلاب به سرزمین مقصود برسد باید مسیری که حضرت آقا فرمودند را طی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با گرامیداشت یاد و خاطره «مرحوم محمدزمان گلدسته» یکی از شاعران فاخر گلستانی ابراز کرد: این شاعر فرهیخته گلستانی عمرش را در مسیر خدمت به آرمان‌های نظام و آموزه‌های اهل بیت (ع) و شهدا صرف کرد که جا دارد از این عزیز به نیکی یاد شود.


محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان

* نقش سرود در روحیه نشاط سالم اجتماعی بسیار با اهمیت است

رعیت خاطرنشان کرد: زیبا جلوه داده شدن سرود به دلیل روحیه جمعی و با هم بودن آنها است و گروه سرود در حقیقت آموزش احساس مسوولیت اجتماعی با زبان هنری است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم کار و اثر ماندگاری برای آیندگان رقم بزنیم باید گروه‌های سرود را به ثبت برسانیم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان این آمادگی را دارد که با ارائه مجوز موسسات فرهنگی و هنری و حمایت‌های مالی و معنوی به تقویت این گروه‌ها کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نقش سرود را در روحیه نشاط سالم اجتماعی بسیار با اهمیت برشمرد و اظهار کرد: اجرای سرود یکی از اثربخش‌ترین قالب هاست که نباید از آن غافل شد.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول