اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

پیگیری تعمیق و گسترش فناوری مالی و نوین‌ بانکی در بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ‌در دوره جدید بانک‌ مرکزی، تعمیق و گسترش حوزه فناوری مالی و نوین را در مباحث بانکی با جدیت مضاعف پیگیری می‌کنیم.

پیگیری تعمیق و گسترش فناوری مالی و نوین‌ بانکی در بانک مرکزی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس‌ ‏در راستای حمایت عملی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین، نخستین نشست هم‌اندیشی تخصصی فعالان فناوری‌های مالی ایران با رئیس‌کل‌ بانک مرکزی برگزار شد.

در این نشست رئیس‌کل بانک مرکزی بیان کرد: ‌در دوره جدید بانک‌ مرکزی، تعمیق و گسترش حوزه فناوری مالی و نوین را در مباحث بانکی با جدیت مضاعف پیگیری می‌کنیم.

علی صالح آبادی‌ اظهار داشت: حوزه فناوری در مباحث بانکی بسیار مهم است و اگر می خواهیم در صنعت بانکداری پیشرفت داشته باشیم بدون نگاه به فناوری‌های نوین مالی امکان پذیر نیست و بنابراین همفکری ما و شما در این زمینه مهم است. 

وی افزود: در صنعت بانکداری اعتقاد من بر این است که باید دسترسی مردم به نظام بانکی سهل شود و حوزه های فناوری های مالی در این زمینه می تواند نقش مهمی داشته باشد به‌ویژه در سال های جدید با وجود تکنولوژی‌های جدید  بلاک چین حتی ارزیابی‌ها و اعتبارسنجی‌ها می‌تواند با گذشته متفاوت شود بنابراین من فکر میکنم با وجود  پلت فرم هایی که در دنیا شکل گرفته در آینده  می تواند نقش موثرتری را در بین ذینفعان برقرار کند. 

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به دوره مدیریت خود در سازمان بورس اظهار داشت: در آن زمان که وارد سازمان بورس شدم پارادایم مطرح، راه‌اندازی تالارهای منطقه ای بورس بود که در آن زمان غیر از چند تالار در مرحله افتتاح تالار دیگری را افتتاح نکردم زیرا معتقد بودم که باید به سمت توسعه الکترونیکی حرکت کنیم و لذا سامانه معاملات ما بروز شد و همچنین آنلاین تریدینگ را کلید زدیم که از ان به عنوان یک انقلاب در بازار سرمایه یاد میکنم زیرا موجب شد که دسترسی مردم به سیستم معاملات و بازار سرمایه تسهیل شود در حالی که خرید و فروش برای مردم در بازار سرمایه تا پیش از ان فقط از طریق کارگزاری‌ها امکان پذیر بود. 

وی اظهار داشت: اخیرا سند باکس در بانک مرکزی مصوب شد که به‌زودی راه اندازی می شود. 

صالح آبادی بیان داشت: در دوره ای که در بانک مرکزی هستم با توجه به اینکه فناوری‌های مالی در کشور رشد خواهد داشت این موضوع هم مبنای توسعه نظام بانکی کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه موضوعات خوبی در جلسه امروز در خصوص کاهش بهای تمام شده پول، موضوع انجماد دارایی‌ها، موضوع اعتبار سنجی‌ها مطرح شد، گفت: به نظر من امروز تسهیلات باید به اشخاص معتبر حقیقی یا حقوقی داده شود نه کسی که وثیقه خوبی داشته باشد. 

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه وظیفه ما است که از نخبگان حوزه  فناوری و آی تی حمایت کنیم بیان کرد: ما به عنوان رگولاتور می‌توانیم بستر را فراهم کنیم بنابراین پیشنهاد من تشکیل کارگروه تخصصی فین تک‌ها با محوریت شرکت ملی انفورماتیک و با حضور همکاران ما از بانک مرکزی و تشکل‌های بخش خصوصی است که هر سه ماه یکبار تصمیمات آن پایش شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول