اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کمبود معلم در مقطع متوسطه استان مرکزی

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی با بیان اینکه در استان مرکزی با کمبود معلم مواجه هستیم گفت: در مقطع متوسطه استان کمبود معلم بیشتر است که البته با استفاده از معلمان حق‌التدریس جبران می‌شود.

کمبود معلم در مقطع متوسطه استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک،‌ احمدرضا نوازنی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معلمین و آموزگاران پایه و اساس تربیت و تعلیم را بنا می کنند و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است، پایه هرچقدر محکمتر بنا شده باشد می‌توان در آینده نیز بنای خوبی روی آن نهاد.

وی افزود: معلم به عنوان رکن و محور در سند تحول آموزش و پرورش شناخته می شود و همه فعالیت‌ها در حول معلم می‌چرخد و توجه بیشتر به معلم باعث پیشرفت در تعلیم و تربیت می‌شود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه معیشت معلمان یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه مسوولین قرار بگیرد ادامه داد: مجلس لایحه رتبه‌بندی را در حمایت از این قشر به تصویب رساند که دولت باید آیین نامه رو برای اجرا تنظیم کند.

نوازنی همچنین بیان داشت: وزارت آموزش و پرورش هم آیین‌نامه را به منظور تصویب به دولت ارسال کرده که باید به تصویب هیات دولت برسد.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیل ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ در استان مرکزی یک هزار و ۶۲۵ نفر وارد آموزش و پرورش شدند که ۸۳۷ نفر به دانشگاه فرهنگیان و ۷۸۸ نفر از طریق ماده ۲۸ بوده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌های انجام شده در سال تحصیلی جدید ۹۱۰ نفر از فرهنگیان استان نیز بازنشسته می‌شوند اضافه کرد: یکی از مباحث مطرح شده در طرح رتبه بندی معلمان ادامه به کار فرهنگیان تا سن ۶۵ سالگی است که بر این اساس تعداد بازنشستگان آموزش و پرورش استان کاهش می یابد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی با بیان اینکه در استان مرکزی با کمبود معلم مواجه هستیم گفت: در مقطع متوسطه استان کمبود معلم بیشتر است که البته با استفاده از معلمان حق التدریس جبران می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول