اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

گره کور مزایده اماکن ورزشی خراسان‌جنوبی / دستور استاندار هم کارساز نشد

گرچه چندی قبل موضوع مزایده اماکن ورزشی خراسان‌جنوبی در جلسه هم‌اندیشی رؤسای هیأت‌ها و متولیان ورزشی با استاندار مطرح و دستورات لازم برای پیگیری و رفع مشکلات صادر شد اما تا این لحظه آثار ملموس و محکم‌پسندی اتفاق نیفتاده است.

گره کور مزایده اماکن ورزشی خراسان‌جنوبی / دستور استاندار هم کارساز نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و آئین نامه ماده ۸۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۸۱ هیات دولت، اماکن ورزشی دولتی از طریق مزایده به افراد حقیقی و حقوقی با صلاحیت بصورت اجازه‌ای واگذار می‌شود.

از این رو تعدادی از سالن‌های ورزشی خراسان‌جنوبی که سال‌های متمادی به‌صورت ترک تشریفات در اختیار برخی از هیأت‌های ورزشی قرار داشته است، برحسب کار کارشناسی شده از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان در لیست مزایده اماکن ورزشی قرار گرفت.

بسیاری از این هیأت‌های ورزشی که ذی‌نفع بودند علی‌رغم اطلاع‌رسانی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی و درج آگاهی مطبوعاتی در مزایده اماکن ورزشی در اختیار شرکت نکرده و کما فی‌السابق در انتظار گشایشی و ترک تشریفات دیگری بودند.

از آن سوی دیگر  جمعی از افراد حقیقی و حقوقی نیز بر حسب اطلاع‌رسانی عمومی و مطبوعاتی در سامانه کشوری مزایده کاملا قانونی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی شرکت کرده و پس از تأیید صلاحیت مراجع قانونی برنده مزایده سالن‌های ورزشی مورد نظر شده‌اند.

واگذاری سالن‌های ورزشی در اختیار هیأت‌های خراسان‌جنوبی طی روزهای اخیر مخالفت‌ها و موافقت‌های زیادی در پی داشته و به اعتقاد مخالفان این موضوع نه تنها سودی به حال ورزش ندارد بلکه مانع بزرگی برای پیشرفت ورزش استان است.

موافقان این قانون نیز معتقدند که اجرایی شدن آن باعث افزایش مشارکت بخش خصوصی و کسب درآمد برای ورزش خراسان‌جنوبی می‌شود و اداره ورزش و جوانان نیز می‌تواند با اخذ تعهدات قانونی  نظارت بیشتری بر حوزه مالی و نگهداری اماکن ورزشی داشته باشد.

گرچه چندی قبل موضوع مزایده اماکن ورزشی خراسان‌جنوبی در جلسه هم‌اندیشی رؤسای هیأت‌ها و متولیان ورزشی با استاندار مطرح و دستورات لازم برای پیگیری و رفع مشکلات صادر شد اما تا این لحظه آثار ملموس و محکم‌پسندی اتفاق نیفتاده است.

باوجود اینکه سالن‌های ورزشی در اختیار برخی از هیأت‌های ورزشی بیرجند باید تا نیمه اول فروردین‌ماه ۱۴۰۱ نسبت به تخلیه و تسویه حساب با ورزش و جوانان اقدام می‌کردند اما بنا بر اظهارات برخی از برنده‌های مزایده این اماکن ورزشی علی‌رغم پیگیری‌های مکرر هنوز تحویل و تحولی در این خصوص صورت نگرفته است.

در این میان تداوم استفاده غیرقانونی برخی از هیأت‌های مؤجر سال گذشته این اماکن ورزشی و دریافت شهریه‌ سانس‌های بهره‌برداری می‌تواند مسائل شبهه‌برانگیزی را رقم زند و لطمات مالی جبران‌ناپذیری را نصیب برنده‌های مزایده اماکن ورزشی سال جاری نماید.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول