اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

جشن بزرگ رمضان در روستای جهانی پالنگان برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان کامیاران گفت: جشن بزرگ رمضان به مناسبت عید سعید فطر با هنرنمایی هزار دف نواز در روستای پالنگان برگزار می‌شود.

جشن بزرگ رمضان در روستای جهانی پالنگان برگزار می‌شود

 مسعود الماسی فرماندار شهرستان کامیاران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: به همت فرمانداری، بخشداری مرکزی، شهرداری، شورای اسلامی، دهیاری و با حمایت پایگاه میراث جهانی هورامان و حوزه هنری انقلاب اسلامی  جشن بزرگ رمضان به مناسبت عید سعید فطر با هنرنمایی هزار دف‌نواز روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در روستای پالنگان برگزار می‌شود.

وی به ظرفیت‌های پالنگان برای میزبانی این رویداد فرهنگی گریزی زد و افزود: منظر تاریخی روستا و بافت بکر پلکانی آن، پالنگان را به یکی از مقاصد گردشگرپذیر میراث جهانی هورامان تبدیل کرده است.

الماسی با بیان اینکه در برگزاری جشن بزرگ رمضان پالنگان از تجارب حوزه هنری و حمایت‌های ارزشمند پایگاه میراث جهانی هورامان بهره مند می‌شویم، گفت: پالنگان در این روز میزبان جمعی از مدیران، مفاخر، روحانیون و علمای منطقه کردستان خواهد بود.

فرماندار شهرستان کامیاران افزود: این جشن با حضور گروه‌های برتر موسیقی کردستان و کرمانشاه با اجرای گروه دف نوازی و تنبور نوازی زمینه رونق گردشگری رویدادمحور را در منطقه فراهم می‌کند.

وی معرفی ظرفیت‌های دینی و عرفان نهفته در فرهنگ مردم هورامان را از دیگر محورهای جشن هزار دف پالنگان عنوان کرد و گفت: با همراهی صداوسیما و رسانه های داخلی و خارجی تلاش می کنیم بازتاب خوبی از این رویداد داشته باشیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول