اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فرماندار ری: شوراها باید فساد ستیز و عدالت طلب باشند

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه وضعیت ساخت‌وسازهای غیرمجاز نامناسب است، گفت: شوراها باید فساد ستیزی را در برنامه خود داشته باشند و عدالت را برای همه برقرار کرده و از کنار ناهنجاری‌ها به سادگی عبور نکنند.

فرماندار ری: شوراها باید فساد ستیز و عدالت طلب باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، به مناسبت فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراهای اسلامی، همایش آموزشی و توجیهی شوراهای اسلامی شهرستان ری، عصر امروز با حضور حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، قاسمی زاده رئیس دادگستری، نوفرستی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری، بخشداران، شهرداران و کلیه اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای تابعه در محل مجموعه فاطمه الزهرا(س) شهرری برگزار شد.

شهرری لنگرگاه عقیدتی، امنیتی و اخلاقی تهران است

حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم اظهار کرد: باید فساد ستیزی و اعتقاد به مردم داشتن طبق قاعده در برنامه شوراها باشد و عدالت را برای همه برقرار کرد و از کنار ناهنجاری‌ها به سادگی عبور نکرد.

وی با اشاره به اینکه مردم از عملکرد شوراها و بود‌ و نبود آنها گلایه‌مند هستند، در ادامه افزود: وضعیت ساخت‌وسازهای غیرمجاز نامناسب است و باید به سمتی پیش رود که ادارات سالم کار کنند و هرگونه تخلفی که گزارش نشود مسؤول حراست آن اداره و فرماندار نیز بازخواست می‌شوند.

فرماندار ویژه شهرستان ری بیان کرد: قوم‌گرایی در آبادانی و خدمت رسانی نباید توسط شورا انجام شود و باید کمک کرد تا عدالت در همه مناطق شهر برقرار شود تا میزان جرائم و تخلفات کاهش یابد‌.

 زمانی ادامه داد: شهرستان ری ظرفیت بسیار موثری در ساختار نظام دارد و ری لنگرگاه عقیدتی، امنیتی و اخلاقی تهران و دروازه ورودی از کویر به پایتخت است و در همه ابعاد باید بهترین باشد.

زمانی تصریح کرد: مسؤولان، امانت‌دار مسؤولیت‌ها هستند و باید به ظرفیت‌های مردمی توجه کنند.

شوراها باید برای کاهش جرائم منطقه تلاش کنند

داریوش قاسمی زاده رئیس دادگستری شهرستان ری در ادامه این مراسم اظهار کرد: یکی از وظایف مهم شورا، انتخاب شهردار است و به‌دلیل شناخت ناکافی و برقرار نکردن تعامل در بسیاری موارد اقدامات به‌خوبی پیش نرفت و در روستاها نیز انتخاب دهیار براساس دیدگاه‌های شورا انجام نشد و انتظار می‌رود اعضای شورای شهر و روستا دقت بیشتر در انتخابات داشته باشند و تعهد و تخصص را مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: شورای شهر موظف است آسیب‌ها و مشکلات جامعه را به نحو خوب شناسایی کند و به آن رسیدگی کند و اقدامات در جهت کاهش هزینه‌های مردم داشته باشد و در چهارچوب قانون و منافع مردم عمل کنند.

رئیس دادگستری شهرستان ری با اشاره به اینکه بعضی از اعضای شورا در جهت منافع شخصی کار می‌کنند و مردم نسبت به این مسئله ناراضی هستند، افزود: شوراها باید در کاهش جرائم منطقه تلاش کرده و از ظرفیت مساجد و معتمدین استفاده کنند.

قاسمی زاده ادامه داد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرای برنامه‌های فرهنگی موثر بوده و می توانند تعامل با بخش‌هایی مانند آموزش و پرورش جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی برگزار کنند.

وی در خصوص رسیدگی به زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی غیرمجاز بیان کرد: همکاری با جهاد کشاورزی و منابع طبیعی باید صورت گیرد و با تعامل نیروی انتظامی در روستاها امنیت بیشتری برای مردم فراهم کنند.  

رئیس دادگستری شهرستان ری در ارتباط با فساد درون‌سازمانی شوراها گفت: باید نظارت قوی در شوراها باشد تا کسی مرتکب فساد نشود و بروکراسی ادارای شهرداری‌ها و تاخیر در انجام کار مردم باید اصلاح شود و شورا با پیشنهاد قوانینی در این زمینه اقدام کنند و حتی شهرداری نیز می تواند اصلاح قوانین را در جهت حقوق عامه به دولت و مجلس ارائه دهد.  

قاسمی زاده با بیان اینکه نظارت بر اقدامات شهردار و دریافت عملکرد کاری شهرداری از وظایف شورای شهر است گفت: شورای شهر علاوه بر زمینه‌های آموزشی، عمرانی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی دارای اعتبارات خاص است که باید در همان زمینه هزینه کند و غیر از آن جرم و تخلف تلقی محسوب می‌شود و شورا باید امانت‌دار اعتبارات باشد.

فلسفه کار شورا بر رقابت حزبی و جناحی نیست

غلامرضا نوفرستی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری نیز در این مراسم اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا ۴۷ وظیفه قانونی مهم از مسائل عمرانی و فرهنگی تا مسائل محیط ‌زیست، اجرای مقررات نظام وظیفه، پیشگیری از وقوع جرم و حل اختلافات محلی برعهده دارد و  تصمیمات آنها در راستای گره‌گشایی کار مردم، لازم ‌الاجرا است.

وی گفت: فلسفه کار شورا بر رقابت حزبی و جناحی نیست و باید به دور از منافع شخصی و گروهی به معنای واقعی کلمه عضو شورا و منتخب عموم مردم باشند.

دادستان ری با اشاره به عدم توجه به منافع عمومی موجب بروز تخلفات گسترده و آسیب‌هایی به دو شهر کهریزک و باقرشهر شد که انتخابات این دوشهر را باطل کرد، گفت: پرونده فساد مالی از یک دهیاری شروع شد و دهیار از اعتباراتی که داشت سوء استفاده کرده بود و در مبالغ کلانی تخلف شد و فرصت برگشت آن به بیت‌المال هم داده شد اما توجهی به این موضوع نکرده و به‌ناچار برخورد قانونی انجام شد.

وی افزود: حلقه اتصال دادستانی با شورای شهر رعایت حقوق عامه است و با همفکری و رفع موانع قانونی می توان بیشتر به مردم خدمت کرد.

نوفرستی بیان داشت: بیشترین آمار بروز تخلف در حوزه شوراها است که باید در رسیدگی به ساخت‌وساز غیر مجاز، پیشگیری از وقوع جرم، مواد مخدر و سرقت‌ها با نیروی انتظامی همکاری و تعامل داشته باشند.

وی تاکید کرد: دهیاران و شهرداران باید در دسترس مردم باشند و اجازه برقراری ارتباط توسط مردم را بدهند و مشکلات آنها را بشنوند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول