اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

محمودی: موافق طرح شفافیت هستم

نماینده مردم شهرضا و دهاقان با تشریح طرح شفافیت آرا گفت: طرح جدید سریع‌تر باید در صحن مجلس بیاید تا تصویب شود و من هم به عنوان عضو و سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی در مجلس از این طرح دفاع کردم.

محمودی: موافق طرح شفافیت هستم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روزهای گذشته خبری از نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی درباره طرح شفافیت منتشر شد با این عنوان که سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفته بود: پیام دادند «اگر این مسأله رأی بیاورد، تو را با خاک یکسان می‌کنیم» به همسرم گفتم اگر اتفاقی برای من افتاد سراغ این شماره تلفن بروید.

وی گفته بود، شفافیت اگر به این شکل باشد و از طریق فضای مجازی فشار روی نماینده بیاید برای رأی مثبت یا منفی، بله مخالف هستم، اگر در یک مسأله‌ای رأی دادم اما امنیت نداشتم که قدمی در خیابان بردارم، یقیناً مخالف خواهم بود.

به دنبال انتشار این خبر موضوع را از وی پیگیری کردیم.

سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با شفافیت موافق هستم، یک مصاحبه رادیویی به عنوان سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی درباره شفافیت داشتم و به عنوان سخنگو نظرم را درباره طرح شفافیت پرسیدند که گفتم با این طرح موجود مخالف هستم.

وی افزود: طرح موجود برای شفافیت کفایت نمی‌کرد، شفافیت این است که بنده نظرم را در مورد شفافیت اعلام کردم، اما آن نماینده‌ای که نظر می‌دهد اما رأی دیگری می‌دهد، مورد هجمه واقع نمی‌شود اما بنده که شفاف نظرم را اعلام می‌کنم، بی‌اخلاقی‌هایی انجام می‌شود.

محمودی بیان کرد: نظر نماینده باید در برجام و معاهدات بین‌المللی شفاف باشد، اما مسائل محلی و مسائلی که مربوط به صنف‌های مختلف است، کار کارشناسی را از نماینده می‌گیرد، در حال حاضر عضو کمیسیون اقتصادی هستم و نظرات این کمیسیون را می‌توانم کاملاً تشریح کنم، اما عضو کمیسیون عمران نیستم و باید نظرات کارشناسی این کمیسیون و دولت را سوال کنم و بر اساس نظرات کارشناسی باید رأی دهم نه اینکه آن چیزی که خواسته عده‌ای است و شاید عده‌ای دیگر مخالف آن باشند.

طرح جدید سریع‌تر باید در صحن مجلس بیاید تا تصویب شود

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با بیان اینکه طرح جدید سریع‌تر باید در صحن مجلس بیاید تا تصویب شود، عنوان کرد: همه باید شفاف شوند از شهرستان‌های حوزه انتخابیه تا نهادهای بالا باید نظرات شفاف شود.

وی ادامه داد: هیچ کسی مخالف شفافیت نیست، به عنوان نماینده مردم در مجلس موافق طرح شفافیت آرای نمایندگان هستم تا ببینم در حوزه‌های مختلف کشور چه اتفاقاتی می‌افتد در خود حوزه انتخابیه هم باید نحوه خدمت‌رسانی به مردم و چگونگی هزینه‌کرد شفاف‌سازی شود.

محمودی اضافه کرد: به عنوان عضو و سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی در مجلس از این طرح دفاع کردم.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با اشاره به رأی نیاوردن طرح شفافیت آرا در مجلس، گفت: با آغاز مجلس یازدهم طرح شفافیت آرا مطرح شد و در کمیسیون آیین‌نامه آمد و جلسات آن برگزار شد، کمیسیون آیین‌نامه هر مصوبه‌ای داشته باشد باید دو سوم آرا را کسب کند و کسب این رقم بسیار سخت است.

وی ادامه داد: ایراداتی این طرح داشت و در نهایت پس از جمع‌بندی در کمیسیون، طرح برای در دستور کار قرار گرفتن تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد و طرح شفافیت آرا از سوی هیأت رئیسه در دستور کار هفتگی قرار می‌گیرد اما در دستور کار روزانه قرار نگرفته است.

محمودی با بیان اینکه در جلسه ۲۳ فروردین مجلس در خصوص طرح شفافیت آرا یکسری امضا جمع‌آوری و تقدیم هیأت رئیسه شد، افزود: این اقدام در راستای افزایش گستره اجرای طرح شفافیت آرا در سایر نهادهای دیگر به انجام رسید.

طرح شفافیت باید در سایر ارکان جامعه تسری پیدا کند

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح شفافیت نباید فقط به مجلس محدود شود و باید در سایر ارکان جامعه تسری پیدا کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم شفافیت وجود دارد و رأی‌های سیستمی کاملاً مشخص است که به کدام طرح‌ها و لوایح چه رأیی داده شده است، اما بارگذاری نمی‌شود و این طرح برای بارگذاری آرا است.

وی بیان کرد: بعضی آرا که با کاغذ است، مانند طرح انتخاب وزرا و یا انتخاب همکاران برای شوراها و مجامع مختلف به صورت مخفی است اما هر نهاد نظارتی می‌تواند به آرا دسترسی داشته باشد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول