اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

آغاز عملیات احداث ١۶.۵ کیلومتر از بزرگراه سه‌راهی ایواوغلی_مرند، بسترساز توسعه اقتصادی شمالغرب

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در مراسم آغاز عملیات احداث ١۶.۵ کیلومتر از بزرگراه سه‌راهی ایواوغلی_مرند گفت: احیای جاده ابریشم به ویژه محور ایواوغلی_مرند برای افزایش مبادلات تجاری ایران و ترکیه و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ضروری است.

آغاز عملیات احداث ١۶.۵ کیلومتر از بزرگراه سه‌راهی ایواوغلی_مرند، بسترساز توسعه اقتصادی شمالغرب

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی سیدمحسن حمزه‌لو با اشاره به اینکه محور سه‌راهی ایواوغلی به مرند یکی از محورهای پرتردد و پرحادثه در شمال آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود، ادامه داد: احیای جاده ابریشم و بهسازی و مناسب‌سازی مسیرهای ارتباطی در اولویت برنامه‌های کاری مجموعه راه وشهرسازی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه راه محور توسعه بوده و یکی از عوامل توسعه استان به شمار می‌رود، افزود: امسال با افزایش کارگاه‌های راهسازی تعریض و چهارخطه کردن محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی سرعت می‌گیرد.

حمزه‌لو افزود: یک چهارم پایانه‌های مرزی در آذربایجان‌غربی قرار دارد و بهسازی مسیرهای منتهی به پایانه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با تاکید بر سهولت ترانزیت کالا و کاهش تلفات جاده‌ای درخصوص پروژه‌های راهسازی شهرستان خوی تصریح کرد: عملیات راهسازی در تمامی جاده‌های شهرستان خوی فعال است.

حمزه‌لو یادآور شد: در راستای توسعه خدمات‌رسانی ۳۰ کارگاه راهسازی در سطح آذربایجان‌غربی فعال است و در سفر ریاست جمهوری نیز سعی خواهیم کرد از این ظرفیت برای توسعه استان نهایت استفاده را بکنیم.

وی بیان کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور فرصت مناسبی برای توسعه آذربایجان‌غربی به شماره می‌رود و در بخش توسعه این گذرگاه بین‌المللی فعالیت‌ها به صورت شبانه روزی جریان دارد و تاکنون بیش از ۳۸۰ کیلومتر را با ۷۵ درصد پوشش به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول