اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سکانس به سکانس با رئیس جمهور/ از رسیدگی به نامه چند ساعت بعد از دریافت تا تدوین چشم انداز روشن رئیسی

اگر شما موفق به حضور در سفر نیم روزه رئیس جمهور به استان قزوین نشده اید و یا اینکه از اخبار این رویداد اطلاعی ندارید میتوانید سکانس به سکانس این سفر نیم روزه را بخوانید.

سکانس به سکانس با رئیس جمهور/ از رسیدگی به نامه چند ساعت بعد از دریافت تا تدوین چشم انداز روشن رئیسی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اینجا قزوین و یک روز به حضور ریاست جمهور به قزوین باقی مانده است و تقریبا همه از آمدن سید ابراهیم رئیسی به قزوین اطلاع دارند. 

اما بر خلاف گذشته اطلاع رسانی در قالب بنرهای چند ده متری و شلوغ کردن بیلبوردهای شهر و تجملات و هزینه های گزاف تحمیل شده نیست بلکه با استفاده از وسایل های ارتباط جمعی و هم چنین فضای مجازی اطلاع رسانی صورت گرفته است و به ندرت می‌توان در سطح شهر خبر آمدن ریاست محترم جمهور را در بنرهای عریض و طویل دید.

مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته بنا شده تا رئیسی ساعت 16 وارد قزوین شود و در ابتدای سفر نیم روزه اش در جمع اقشار حاضر شود. 

صبح هفتم اردیبهشت ماه 

جمع کثیری از مردم در مقابل استانداری حاضر هستند و هر یک نامه های خود را به دست افرادی که در جلوی استانداری قرار دارند می رسانند و بناست تا مشکلات مردمی به گوش ریاست جمهور رسانده شود. 

نامه های زیادی جمع آوری و به مسئولان مرتبط با دریافت دغدغه های مردمی رسیده شد. 

ساعت 12 ساختمان سرداران 

طبق اطلاع رسانی مقرر شده بود تا اصحاب رسانه ساعت 12 در استانداری حاضر شوند تا مراحل اولیه و جلسه توجیهی برای پوشش خبر ریاست جمهوری برگزار شود. 

جلسه بدون تاخیر آغاز و تقریبا اکثر اصحاب رسانه با گرایش های سیاسی متعدد را می شد در جلسه دید.

صحبت های اولیه مطرح و با قرعه کشی که توسط پیشکسوتان رسانه انجام شد به دلیل محدودیت زمانی مقرر شد تا یک خبرنگار به پرسش از رئیس جمهور بپردازد. 

ساعت ۱۶.۳٠ دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) 

دیدار با اقشار نخستین برنامه ای بود که در سفر نیم روزه رئیس جمهور به قزوین تدارک دیده شده بود. رئیس جمهور در بدو ورود به دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، مورد استقبال جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت که البته قرائت متن خوش آمد گویی نیز توسط فرزند شهید حجت اسدی از شهدای مدافع حرم صورت گرفت. 

پس از آن رئیس جمهور در مزار شهدای گمنام دانشگاه بین المللی حاضر و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. 

حضور در بین اقشار و شنیدن دغدغه های اقشار مختلفی چون فعال اقتصادی، نخبه علمی، فعال جهادی، بانوی نخبه از جمله برنامه هایی بود که صورت گرفت و ریاست جمهور با سعه صدر شنوای تمام انتقادات بود. 

در خلال برنامه گروه سرودی متشکل از نونهالان و نوجوانانی هنرنمایی کردند که پس از آن با تشویق ریاست جمهوری همراه بود و ابراهیم رئیسی به عنوان دومین شخص کشور در برابر نونهالان به پا خواست و آنان را مورد لطف و مهربانی خود قرار داد و دست نوازش بر سر یکایک آنان کشید. 

پس از حضور ریاست جمهور در بین اقشار، رئیس جمهور در جمع یک واحد تولیدی حاضر و افطار را در کنار کارگران این مجموعه صرف کرد. 

ساعت 20 جمع خبرنگاران 

خبرنگاران همه در گیر و دار انتشار اخبار بودند و همه تلاش می کردند تا خبرهای مربوط به سفر ریاست جمهور را زودتر در رسانه خود منتشر کنند. 

در همین حین عده ای نیز مشغول به نوشتن نامه بودند تا دغدغه های خود را به گوش ریاست جمهور برسانند. 

در همین حین یکی از خبرنگاران استان خبر از پیگیری نامه نوشته شده خود داد که نامه را پیش از ظهر تحویل و پس از چند ساعت نامه بررسی و جهت بررسی بیشتر تماسی با وی گرفته شده بود. 

صحبت های این بانوی خبرنگار گویا موجب شد تا موتور محرکه بقیه اصحاب رسانه نیز به حرکت درآید و آغاز به نوشتن نامه کنند. 

ساعت ۲۱.۳٠ شورای اداری 

شورای اداری استان مملو از حضور مسئولان مختلف بود و ریاست جمهور در شورای اداری هم به دور از نگاه های جانبدارانه به پند و اندرز مدیران پرداخت و شنوای مشکلات مطروحه بود.

رئیس جمهور پس از اینکه صحبت های استاندار، نماینده ولی فقیه و نمایندگان مجلس استان را شنید تریبون به دست وزرا افتاد و آن ها نیز گزارشی از سفرهای خود به شهرستان ها دادند. 

ساعت ۲۳.۳٠ نشست خبری 

نشست با اصحاب رسانه پایان بخش سفر رئیس جمهور به قزوین بود. 

رئیس جمهور در میان اصحاب رسانه حاضر و به سوالات آنان پاسخ داد و در نهایت نیز عکس یادگاری با اهالی رسانه به سفر نیم روزه رئیسی در قزوین پایان داد. 

اما در این میان آنچه که بیش از همه مورد توجه بود، برگزاری مراسم به صورت ساده و بدون تشریفات و تجملات فراوان، سعه صدر رئیسی و امید آفرینی وی در بین عموم بود. 

به نظر می رسد سفر ابراهیم رئیسی به قزوین می تواند منشا خیر و برکت برای استان باشد و روزنه امید را در دل مردم ایجاد کند اما می طلبد تا مسئولان استان نیز مجدانه پیگیر مصوبات سفر باشند و تلاش مضاعف خود را برای حل مشکلات مردم به کار گیرند. 

گزارش طهورا قلی پور برزگر

انتهای پیام/م 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول