اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سرشماری نفوس و مسکن محور گفت‌وگوی مقامات ترکمنستان و سازمان ملل

وزیر امور خارجه ترکمنستان با رئیس بخش آمار جمعیتی سازمان ملل در مورد مقدمات برگزاری سرشماری کامل نفوس و مسکن این کشور گفت‌وگو کردند.

سرشماری نفوس و مسکن محور گفت‌وگوی مقامات ترکمنستان و سازمان ملل

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان با «سرجان مرکیچ» رئیس بخش آمار جمعیتی سازمان ملل متحد دیدار کرد.

 در این دیدار، طرفین وضعیت کنونی و چشم انداز مشارکت ترکمنستان با سازمان ملل به ویژه با دفتر آمار سازمان ملل متحد و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد را بررسی کردند.

 موضوع اصلی بحث، مقدمات سرشماری کامل جمعیت و مسکن ترکمنستان در سال 2022 بود. خاطرنشان شد که تا به امروز اقدامات زیادی در کشور برای آماده سازی این رویداد بزرگ در حال انجام است.

در این دیدار، مرداف ضمن خوش آمدگویی به «اولاف رونی لیندستروم»، مدیر جدید صندوق جمعیت سازمان ملل متحد به ترکمنستان، برای وی در سمت جدید آرزوی موفقیت کرد و اطمینان داد که ترکمنستان به همکاری سنتی خود با صندوق جمعیت ملل متحد ادامه خواهد داد. 

طرفین با در نظر گرفتن تجربه این ساختار بین المللی در کمک به کشورها در سازماندهی سرشماری نفوس، اشکال همکاری ترکمنستان با اداره آمار سازمان ملل متحد و صندوق جمعیت ملل متحد را مورد بررسی قرار دادند.

 علاوه بر این، سایر زمینه‌های همکاری از جمله جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری، برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان و رفاه و توسعه جوانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول