اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رئیسی: یکی از مهمترین کارهای دولت فعال کردن صنایع تعطیل و نیمه تعطیل است/ تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت دشت قزوین

رئیس جمهور گفت: یکی از مهم ترین کارهای ما فعال کردن صنایع تعطیل و نیمه تعطیل در کشور است که به همین منظور ستادی در وزارت صمت ایجاد شده تا به بررسی وضعیت این صنایع جهت بازگشت به تولید و اشتغال زایی بپردازد.

رئیسی: یکی از مهمترین کارهای دولت فعال کردن صنایع تعطیل و نیمه تعطیل است/  تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت دشت قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان عصر امروز در جمع فرهیختگان و نخبگان استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، با اشاره به قدمت تاریخی و مذهبی استان قزوین گفت: استان قزوین بیش از 3 هزار شهید و سرداران بزرگی دارد که نه تنها برای استان قزوین بلکه برای کل کشور افتخاری بزرگ محسوب می شود.

وی ادامه داد: من در ابتدای ورود به استان عرض کردم که تمایل داشتم در اجتماعات مردمی حضور پیدا کنم اما این شرایط کرونایی اجازه نمی‌دهد، به همین منظور در جمع نمایندگان مردم که از اقشار مختلف جامعه در این جلسه حضور دارید هستیم تا از نکات خوب شما استفاده کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: دشت حاصلخیز قزوین یکی از ظرفیت های بسیار خوب این خطه تاریخی می باشد و در جلسات عمومی و حتی جلسات خصوصی در حضور رهبر فرزانه انقلاب مطرح شده است.

 تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت دشت قزوین

رئیس جمهور تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر استفاده بهینه از دشت قزوین و استفاده از علوم دانش بنیان و فناوری پایه برای توسعه کشاورزی منطقه تاکید ویژه ای داشته اند.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: این موضع به صورت خاص جهت پیگیری به استاندار قزوین منتقل می شود و در شورای اداری امشب نیز افزایش بهره وری از دشت قزوین بر پایه حوزه دانش بنیان و تاکید مقام معظم رهبری در دستور کار مسئولان استانی و کشوری قرار خواهد گرفت.

ضرورت استفاده از علوم دانش بنیان و فناوری پایه برای توسعه کشاورزی

رئیس جمهور با بیان اینکه استان قزوین یکی از استان های بالقوه در حوزه صنعت می باشد، گفت: استفاده از علوم دانش بنیان و فناوری پایه برای توسعه کشاورزی و صنعتی ضروری است. صنایع ما باید به سمت علم محوری و بهره مندی از فناوری های نوین حرکت کند.

آیت اله رئیسی تصریح کرد: استان قزوین دارای صنایع عظیمی در حوزه های مختلف تولیدی و صنعتی می‌باشد  و این موضع کار دولت را در استان قزوین سخت تر کرده است و ما به عنون دولت باید اقدامات جدی برای توسعه صنعتی استان را در دستور کار قرار دهیم.
رئیس جمهور اضافه نمود: یکی از مهم ترین کارهای ما فعال کردن صنایع تعطیل و نیمه تعطیل در کشور است که به همین منظور ستادی در وزارت صمت ایجاد شده تا به بررسی وضعیت این صنایع جهت بازگشت به تولید و اشتغال زایی بپردازد.
رئیسی ادامه داد: راه اندازی مجدد صنایع تعطیل به دلیل وجود تجهیزات و فضاهای موجود به صرفه تر از احداث واحد های جدید می باشد و ما باید در استان قزوین این کار را با جدیت دنبال کنیم تا اشتغال زایی محقق شده و چرخ های اقتصاد در استان و کشور بچرخد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول