اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

واژگونی خودرو عامل ۵۲ درصد حوادث جاده‌ای خراسان‌جنوبی است

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نیمی از تصادفات جاده‌ای استان را واژگونی و خروج از جاده تشکیل می‌دهد، گفت: واژگونی خودرو ۵۲ درصد حوادث جاده‌ای این استان را شامل می‌شود.

واژگونی خودرو عامل ۵۲ درصد حوادث جاده‌ای خراسان‌جنوبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ «علیرضا رضایی» رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی عصر امروز در نشست کمیسیون ایمنی حمل و نقل خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: نوروز امسال تجربه موفقی در ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات داشتیم اما اگر غفلت کنیم در اردیبهشت‌ماه این توفیقات را با افزایش میزان فوتی‌ها از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه نیمی از تصادفات جاده‌ای استان را واژگونی و خروج از جاده تشکیل می‌دهد، بیان داشت: واژگونی خودرو ۵۲ درصد حوادث جاده‌ای این استان را شامل می‌شود.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته ایجاد شیب شیروانی تا حد قابل ملاحظه‌ای در کاهش این آسیب نقش دارد، تصریح کرد: براساس اعلام پلیس راه نسبت به ایجاد شیب شیروانی، آشکارسازی مقاطع، نصب تابلو و علایم متمایز و ایجاد شیارهای لرزاننده طولی و عرضی توسط اداره‌کل راهداری اقدام شود.

رضایی تصریح کرد: همچنین با توجه به توسعه برخی جاده‌ها و طولانی بودن مسیرها در استان باید نسبت به احداث استراحتگاه‌های بین‌راهی با استفاده از ظرفیت موجود استان و آستان قدس رضوی اقدام شود.

وی از افزایش شدت تصادفات با توجه به سرعت خودروها در مسیر بند دره بیرجند خبر داد و عنوان کرد: هفته گذشته شاهد تصادف رخ به رخ و کشته و زخمی شدن پنج نفر در این مسیر بودیم که آرام‌سازی مسیر با احداث سرعتگیرهای استاندارد مورد تأکید است.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی یادآور شد: در طرح کنترل ایمنی و ترافیک نوروزی شاهد کاهش ۶۸ درصدی حوادث منجر به فوت بودیم و فوتی‌ها نسبت به سال گذشته ۲۰ نفر کاهش پیدا کرد که از نظر میانگین در رتبه اول کشوری قرار گرفتیم.

رضایی تصریح کرد: ایام نوروز امسال تمرکز بر تخلفات حادثه‌ساز بود که ۸ هزار خودرو کنترل و ۸۳۵ خودروی بالای ۲ تخلف حادثه‌ساز به‌صورت ساعتی توقیف شدند.

وی به تعطیلات پیش رو اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن تعطیلات عید فطر در هفته آتی و افزایش حجم تردد در محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه محورهای روستایی تقویت توان عملیاتی پاسگاه‌های پلیس راه مورد توجه است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول