اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه 287 نماینده انگلیسی را تحریم کرد

وزارت خارجه روسیه در اقدامی تلافی جویانه 287 نماینده مجلس عوام انگلیس را در لیست تحریمهای خود علیه کشورهای غربی قرار داد.

روسیه 287 نماینده انگلیسی را تحریم کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری اینترفکس از تحریم 287 نماینده پارلمان انگلیس توسط روسیه خبر داد.

براساس این گزارش، وزارت خارجه روسیه در اقدامی تلافی جویانه 287 نماینده مجلس عوام انگلیس را تحت تحریم قرار داده است. مسکو این اقدام را پاسخی به تحریم 386 عضو مجلس دومای روسیه توسط لندن در روز 11 مارس 2022 خوانده است. 

وزارت خارجه روسیه با اعلام اعمال محدودیتها علیه این افراد و ممنوعیت ورود آنها به خاک روسیه، نمایندگان مجلس عوام انگلیس را به دامن زدن به روس هراسی متهم کرده است. 

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین، کشورهای غربی تحریمهای اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک زیادی علیه مسکو اعمال کرده‌اند. روسیه اعلام کرده به تمامی این اقدامات پاسخ مناسب خواهد داد. 

آمریکا و اروپا علاوه بر تحریم روسیه درحال ارسال کمکهای تسلیحاتی و مالی زیاد به اوکراین برای مقابله با تهاجم نیروهای روسیه هستند. در بخش انرژی نیز دو طرف در حال زورآزمایی و استفاده از توان خود برای ضربه به طرف مقابل هستند. اعلام قطع صادرات گاز روسیه به لهستان با واکنش شدید مقامات اروپایی مواجه شده است. 

اورسولا فون‌درلاین رئیس کمیسیون اروپا توقف عرضه گاز روسیه به برخی از مشتریان اروپایی را «غیر قابل توجیه و غیرقابل قبول» دانسته و گفت کمیسیون اروپا  در حال کار بر روی یک واکنش هماهنگ به این تنش‌زایی مسکو است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول