اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ورودی جنوبی ایستگاه مترو یادگار امام (ره) افتتاح شد/تلاش برای تکمیل خط 6 مترو در سال جاری

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به بهره‌برداری از ورودی جنوبی ایستگاه مترو یادگار امام (ره) گفت:‌امسال دو ایستگاه تقاطعی در خط 6 مترو تهران راه‌اندازی می‌شود.

ورودی جنوبی ایستگاه مترو یادگار امام (ره) افتتاح شد/تلاش برای تکمیل خط 6 مترو در سال جاری

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،‌مسعود درستی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ورودی جنوبی ایستگاه مترو یادگار امام (ره) اظهار داشت: این افتتاحیه هزینه‌ای بیش از 45 میلیارد تومان داشته که ایستگاه مربوطه در اسفند سال 99 افتتاح شده ولی ورودی دوم آن به سرانجام نرسیده بود.

وی افزود: امسال برنامه‌های گسترده‌‌ای برای توسعه مترو در پایتخت داریم و اولویت‌مان تکمیل خطوط قبلی مانند خط 6 است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه خط 6 مترو دارای دو بخش شمالی و جنوبی است گفت:‌هدفگذاری ما ارتباط و یکپارچگی بین بخش شمالی و جنوبی است تا راندمان مسافرگیری و بهبود کیفیت ارائه خدمات را داشته باشیم.

درستی بیان داشت:‌بر همین اساس تا پایان سال چندین ایستگاه در بخش میانی شمالی در خط 6 راه‌اندازی می‌شود و تمرکز ما بر ایستگاه‌های تقاطعی مانند ایستگاه تقاطعی بین خط 6 و یک و خط 6 و 3 است.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه تقاطعی برای خط 6 و یک در میدان هفت‌تیر و ایستگاه تقاطعی برای خط 6 و 3 در میدان ولی‌عصر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره ویژگی‌های ورودی جنوبی ایستگاه مترو یادگار امام (ره) گفت:‌ ورودی دوم ایستگاه یادگار امام در خیابان مرزداران ورودی بزرگراه یادگار امام (ره) به سمت جنوب نبش خیابان ابراهیمی واقع شده است که از امروز ایستگاه مذکور می‌تواند از طریق افتتاح این ورودی نقش زیرگذر خیابان اصلی را ایفا کند و همین امر موجب افزایش سطح ایمنی تردد عابران در گذر از بلوار مرزداران می‌شود.

درستی خاطرنشان کرد: همزمان با بهره‌برداری از ورودی این ایستگاه دو دستگاه آسانسور و 4 رشته پله‌برقی به تجهیزات قبلی ایستگاه افزوده خواهد شد همچنین ایستگاه در عمق 30 متری از سطح زمین قرار دارد و آسانسورهای تعبیه شده در ورودی دوم قابلیت جابه‌جایی مستقیم مسافر از مدخل ورودی تا طراز سکو را دارا است.

وی گفت: همچنین با اضافه شدن 4 دستگاه پله‌برقی به تجهیزات ایستگاه تردد در تمام مسیرهای غیرهمسطح داخل ایستگاه با استفاده از  پله‌برقی میسر می‌شود و قابلیت جابه‌جایی مستقیم مسافر از مدخل ورودی جنوبی تا طراز سکو توسط دو دستگاه آسانسور تعبیه شده در آن، امکان بهره‌برداری آسان‌تر افراد کم‌توان جسمی و حرکتی از شبکه مترو تهران را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول