اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

هشدار به شهروندان؛ واکسیناسیون را تکمیل کنید!

سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: رنگبندی کرونایی استان زرد و آبی اما پایدار است اما کرونا هنوز وجود دارد فقط آمارها بالا و پایین نمی‌شود که این امر نشان دهنده نقش موثر واکسیناسیون بر کنترل بیماری کروناست.

هشدار به شهروندان؛ واکسیناسیون را تکمیل کنید!

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، وضعیت کرونایی استان را پایدار اعلام کرد کرد و گفت: در حال حاضر رنگبندی کرونایی شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، چهارباغ و فردیس آبی و سایر شهرستان‌ها به رنگ زرد هستند. آمارهای کرونایی استان پایدار است و موارد بستری در حداقل ممکن و حدودا ۱۰۰ نفر است و موارد سرپایی و مبتلایان نیز ثابت است. 

وی خاطر نشان کرد: شرایط پایدار به معنی آن نیست که کرونا در البرز وجود ندارد بلکه با یک آمار حداقلی ثابت است و کم و زیاد نمی شود که این وضعیت نشان دهنده تاثیر واکسیناسیون است.

این مقام مسؤول بر لزوم تکمیل دوره واکسیناسیون و تزریق سه دُز واکسن تاکید کرد و از شهروندان تقاضا کرد: افرادی که واکسیناسیون را کامل نکردند در اسرع وقت برای تکمیل آن اقدام کنند. دستورالعمل دُز چهارم هم برای افراد بالای ۸۰ سال و افرادی مثل کادر درمان که در معرض ابتلا هستند، ابلاغ شده و می‌توانند در صورتیکه ۴ تا ۶ ماه از تزریق دُز سوم گذشته باشد، دُز چهارم را تزریق کنند؛ اما همچنان تاکیدما بر تزریق سه دُز واکسن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.  

بابایی در خصوص تزریق واکسن برای کودکان گفت: از سال گذشته همه افراد بالای ۵ سال می‌توانند واکسن بزنند و خوشبختانه تا کنون عارضه ناشی از تزریق واکسن برای این افراد دیده نشده است.

 وی افزود: اگرچه تزریق واکسن بدون رضایت فرد انجام نمی‌شود؛ اما برای تزریق واکسن افراد و حتی کودکان رضایت کتبی ملاک نیست و امضایی گرفته نمی شود. وقتی شخص با اختیار خود برای تزریق واکسن مراجعه می کند و یا پدر و مادر، کودک را برای واکسیناسیون می‌آورند، مبنی بر رضایت تلقی می‌شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول