اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نحوه مصرف قرص‌های ضد کرونا

کارشناسان تاکید می‌کنند، قرص‌های ضد ویروسی کرونا برای همه کسانی که تست آنها مثبت می‌شود مناسب نیستند.

نحوه مصرف قرص‌های  ضد کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از هندوستان‌تایمز، کارشناسان تاکید می‌کنند، قرص‌های ضد ویروسی کرونا برای همه کسانی که تست آنها مثبت می‌شود مناسب نیستند. آنها برای مبتلایان به کووید-۱۹ خفیف یا متوسط ​​که احتمال بیشتری برای بیماری جدی دارند در نظر گرفته شده است  این شامل افراد مسن و کسانی است که دارای سایر شرایط سلامتی مانند بیماری قلبی، سرطان یا دیابت هستند که آنها را آسیب پذیرتر می‌کند.

بیماران تازه آلوده به کووید-۱۹ دو گزینه درمانی دارند که می‌توان آنها را در خانه مصرف کرد. اما این راحتی با یک نکته همراه است: پس از ظاهر شدن علائم، قرص ها باید در اسرع وقت مصرف شوند.

چالش انجام آزمایش، دریافت نتیجه آن و شروع مصرف قرص‌ها باید در یک بازه زمانی کوتاه انجام شود. قرص‌هایی که  توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده‌اند، در بیماران پرخطر نشان داده شد که هر دو احتمال بستری شدن در بیمارستان یا مرگ ناشی از کووید-۱۹ را کاهش می‌دهند.

مصرف قر‌ ها باید در اسرع وقت و در عرض پنج روز پس از شروع علائم شروع شود. سرفه، سردرد، تب، از دست دادن حس چشایی یا بویایی و دردهای عضلانی و بدن از جمله علائم شایع هستند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول